Et af livets dilemmaer……..

Posted: 28. juni 2010 in Eksistentielle temaer

Så er jeg tilbage efter en meget laaaaaang pause. Jeg havde forestillet mig, at jeg i den forgangne tid ville havde lavet flere indlæg og sådan gik det af mange grunde ikke. Undskyld, hvis du er gået forgæves………

Jeg har været en tur hjemme i det kære dannevang og dagligt kikket på min Mullekatten der legede “tag fat” på ovenstående mark. Et skønt sceneri der på første række bringer glæde, kærlighed og ro i min sjæl og her på den anden side af jorden skaber savn og længsel!

Et af livets store dilemmaer er det at være tæt forbundet til nogen/noget og lade sig adskille fra det man er forbundet til.
Det at være forbundet til kan på den ene side føles trygt, livgivende, give et stærkt tilhørsforhold og oplevelsen af ikke at være alene! På den anden side kan det føles meget tomt og angstfuldt at lade sig adskille fra den selvsamme forbundethed!

Tanker til refleksion (du kan dele eller reflektere over dette dybe eksistentielle spørgsmål for dig selv)………
Hvad betyder det for dig, at være forbundet til nogen/noget og hvordan oplever/føler du længere tids adskillelse fra denne forbundethed???

Skriv et svar

