Bliv den du er……………….

Posted: 30. juni 2010 in Eksistentielle temaer

Disse ord er blandt andre filosoferet af Nietzsche.
Hvordan bærer jeg mig ad med at blive den jeg er, hvor går jeg hen og finder mig, hvordan ser jeg ud, og hvad sker der hvis jeg ikke kan finde mig, hvem er jeg så????????????
Jeg kan mærke angsten………..

Kender du til det, at føle at dit liv er den dårligste film ever, og det er ovenikøbet dig der spiller hovedrollen???
Sådan havde jeg det engang, og jeg er lykkelig for, at jeg valgte at tage ejerskab i mit eget liv! Alligevel er der dage, hvor jeg får “tilbagefald”, hvor jeg mere end andet føler mig som en “klovn”. Ikke på den “fede”, sjove og lalleglade måde. Nej, som den triste, jeg dur ikke til noget agtige, hvor ALT ligesom ikke passer til mig – min næse er for rød, mine sko for store, mit tøj for stumpet, jeg taler forkert – jeg er forkert………
Kære Nietzsche, hvordan kommer jeg tilbage og er den autentiske udgave af mig?

Nietzsche opfordre dig og mig til at udleve vores potientiale, leve helt  og fuldt – blive den du er – være den du er!

Er du den bedste udgave af dig selv???

Kommentarer
  1. Anette siger:

    Åhhh jeg prøver også Mie, men jeg er nok ikke den bedste udgave hver dag. I hvert fald ikke alle 24 timer ;o) kh Anette

    • Kære Anette, det er vist ikke menneskeligt muligt at være den aller bedste udgave 24 timer i døgnet. Selv om jeg kun har mødt dig kort, så har jeg bemærket, at du er en meget givende og omsorgsfuld kvinde – tak for det. Kh Mie🙂

  2. Anette siger:

    Ihhhhhhhhhhhhhhh hvor dine ord varmer, Mie. 1000 tak. kh a

  3. Tina siger:

    Det er vist gået op for mig – på en noget direkte måde – at ægteskabet eller kærligheden netop har det formål at støtte os i at blive den bedste udgave af os selv. Desværre sker der ofte det stik modsatte: nemlig at vi bruger pladsen som trygheden har skabt til at frisætte den ringeste udgave af os selv, og vi ender naturligt nok med at gå hver til sit. Hvem gider at være gift med så ringe et menneske? Og hvem kan holde ud selv at være så ringe et menneske? Det er skønt at der i kærligeheden er plads til at være en klovn, til at kvaje sig, til at være morgengrim og eddike-sur somme tider, men jeg tror Suzanne Bjerrehus har ret i, at vi stadig skal gøre os umage med os selv overfor vores elskede. Han/hun fortjener jo netop DET BEDSTE af mig – og det pudser også lige mit selvværd at være GO :o)
    Kærlige hilsner
    Tina

  4. Kære Tina,

    Hvor er det vis skrevet. Ja, hvem gider egentlig at være en dårlig udgave af sig selv??? Samtidig er det også vidundeligt at der midt i kærligheden, kan rummes hele mig også de sider som er total upoleret, hakket og skramlet.

    Jeg er med dig og Susanne Bjerrehus. Lad os gøre os umage overfor vores elskede. Så vi bliver den bedste udgave af os selv, og dermed får den bedste udgave tilbage………

    Kh Mie

Skriv et svar

