Hvilken gave er DU til livet?

Posted: 28. juli 2010 in Så til noget helt andet.............

Elsker du at få gaver, det gør jeg. Jeg er fuldstændig vild med gaver, kan kikke på dem længe, mærke og føle og være 100 år om at pakke ud. Ja, faktisk kan jeg være så længe om det, at mine “tilskuere” ofte bliver utålmodige efter at se hvad der gemmer sig inde i pakken!
Jeg holder også af, at give gaver og særligt at give de gaver, jeg giver af “mig”, fordi jeg slet ikke kan lade være. Det kan eksempelvis være en kærlig opmuntring, en lille uventet overraskelse eller at være sammen med et menneske “der” hvor det er svært og gør ondt i livet.

Har du nogen sinde tænkt på, at du i dig selv er en gave……….

Nogen mennesker er eksperter til at give et smil også der hvor de ikke får noget smil tilbage. Andre laver barselsmiddage til alle de nye børnefamilier de møder på deres vej, og andre igen er geniøse og gavmilde og deler ud af deres indre eller ydre “rigdomme”.

Nogen gange er det de små nuancer der kan være med til at gøre de store forskelle i dit liv. Jo mere opmærksom du er på hvad du giver til andre, og hvad du selv modtager tilbage, jo nemmere bliver det for dig at vælge hvad du gerne vil give, og hvad du gerne vil modtage.

Jo flere gaver du giver i livet, jo større gaver modtager du selv! Dette er en universel lov………
Prøv det, eller lad være hvis du “tør”…………..:-)

Kommentarer
  1. Tina siger:

    Dit indlæg fik mig til at tænke på, at jeg også elsker at gi og få gaver. Helst gaver der overrasker og fortæller, at giveren har ‘set’ noget som modtageren måske end ikke vidste, at han/hun ville ønske sig. Dét er de bedste gaver! Både at gi og modtage. Altså af de materielle…
    Og dine ord huskede mig på, om vi altid har en ‘værtindegave’ med når vi er budt til middag? Jeg mødte en gang det spørgsmål: “Men er det ikke nok, at DU kommer?” Det tænker jeg på… ÈR det nok, at jeg selv ankommer – eller skal jeg opgraderes med en gave for at være ‘god nok’ til at blive modtaget..? Selvfølgelig er jeg god nok til at blive modtaget, jeg nyder bare at glæde min ven med en gave – og helst en af de der særlige…
    Derfor hader jeg også at have for travlt op til jul. Gaverideer skal ‘komme til mig’ – de skal ikke jagtes!
    Nå, Mie det var bare lige en lille overspringshandling her på min første arbejdsdag efter ferien ;o)
    knus Tina

    • Kære Tina,
      Jeg er jo et af de vidunerlige heldige mennesker, som har nogle ganske særlige gaver fra dig. Gaver som er med til at gøre mit lille Noa hus til et sted, hvor min sjæl elsker at befinde sig – TAK!
      Vidunderligt med overspringshandlinger………….., må du få en fantastisk arbejdsdag. Knus Mie🙂

Skriv et svar

