Det holder aldrig op…………

Posted: 29. juli 2010 in Så til noget helt andet.............

På baggrund af 22 års erfaring må jeg sige, at der er to ting i mit liv som aldrig forsvinder.
1. Min ubetinget kærlighed til min søn
2. Min altid antendelige bekymring for om der sker min søn noget “ondt” i    livet

Den ubetinget kærlighed er der altid, jeg behøver ikke at gøre andet end at tænke på ham, så kan jeg mærke en hel særlig lykkefølelse i mit hjerte.
Bekymringerne kommer helt pr. automatik, som nu for eksempel i nat, da telefonen ringer klokken 1.30, og displayet viser Mike…….., i et nu sidder det selvsamme hjerte helt oppe i halsen på vej ud af min krop, er der mon sket ham noget………
“Hej”, siger Mike nok så frejdigt og total ubekymret!…. “Jamen mor, jeg ringer jo nu fordi det er nu, at jeg har brug for at tale med dig, og du kan jo bare ligge dig til at sove igen bagefter”……

Der sniger sig lige så stille en nummer tre ind, for et smil og en taknemmelighed breder sig i min krop, over at min store, selvstændige, hiphoppende tømrersøn ved at mor er der ALTID – altid lige som i aldrig væk, når hans behov mælder sig (alt for sjældent), også selvom mor bor på den anden side af jorden!

Så selv nu så mange år efter, at han for alvor holdte mig vågen om natten er kærligheden, bekymringerne og taknemmeligheden fuldstændig indtakt, og TAK for det.

P.S. Hvis du har små børn, så husk endelig at kysse voldsomt på dem så længe det ikke er overgreb…………., inden du for set dig om sidder dit barn ikke længere på dit skød, men går hånd i hånd med “livet”, derude hvor din “taleret” er slut og du ikke længere kan “nå”.

Kommentarer
  1. Tine siger:

    Hvor har du ret! Jeg har to børn – hhv. 13 og 8 år, og jeg mærker tydeligt, at de kun er til låns. Jeg forsøger at glæde mig over deres spirende selvstændighed, og jeg ved med mig selv, at de har fået en ballast der betyder, at de vil kunne realisere deres ønsker og overkomme de besværligheder, som livet må byde dem. Jeg håber – selvfølgelig – at vi kan bevare et tæt og fortroligt forhold, og ser også mange familier, hvor det lykkes!

    Tak for en vigtig reminder!

    kh Tine

  2. Kære Tine, tak for din kommentar og velkommen til.
    8 og 13 år, så er der ved at komme godt gang i homornerne hjemme hos dig! Det for mig til at tænke på, at jeg havde en lærer i folkeskolen som altid gav os hånden og ruskede den op og ned, når vi havde fødselsdag, imens han sagde “skøn alder”, og det var ligegyldigt om vi fyldte 7 eller 15 år :-). Han havde ret, min gamle lærer Christensen, enhver alder er skøn og unik!
    Ja, det er skønt at være vidne til at familier bliver ved med at bevare en tæt samhørighed også efter at der er fløjet fra reden………
    Kh Mie 🙂

  3. […] dig…………” KLIP. KLIP. KLIP. Navlesnor klippet. HELT over. En Mor. En Søn. […]

Skriv et svar

