Kærlighed er………..

Posted: 30. juli 2010 in Så til noget helt andet.............

Kærligheden er mild og god, den er stor og den er rød og blød.

Kærligheden er, fordi den simpelhen ikke kan lade være, og godt for det, for hvad er livet uden kærlighed?

Kærlighed er livsenergi og den gør, at jeg på en særlig måde kan mærke, at jeg er til!

Kærlighed kan også gøre ondt og bløde, for med kærlighed der elsker jeg, og det gør ondt at miste, synes jeg!

I denne uge har jeg skrevet om livets gode gaver. I næste uge der bliver det meget sværre!

Jeg har netop mistet en kær ven, en af dem som jeg har grædt og grint med! Han er taget væk, borte videre, til et sted hvor jeg endnu ikke er inviteret!

I næste uge der dedikere jeg mine indlæg til Lars, som tak for det han gav til mig! Særligt i den sidste tid, der gav han mig tanker og håb om livets ende!

Så hvis du vil læse sammen med mig, om livets sidste vej! Den vej vi alle skal gå hvad enden vi vil det eller ej! Så hjælp mig med at sende Lars, godt på vej……………, må lyset skinne på dig!

Med kærlighed, sorg og glæde i mit hjerte – Mie❤

Kommentarer
  1. Tina siger:

    Det gør mig ondt at læse, at du har mistet en ven. lars. Jeg formoder, at han døde alt for tidligt – ung og stadig med løfter om liv foran sig. Dét er noget af det, som er svært ved selv at blive ældre – at man mister! At man flere gange må opleve at skulle tage ufrivillig afsked med mennesker man holder af, respekterer og måske ligefrem elsker. Når dette menneske så tilmed dør alt for tidligt og efterlader sig ‘ufuldendte projekter’ som f.eks. børn, så er det særlig hårdt. Døden presser sig på, som en realitet, som en sandhed og en virkelighed – noget vi bliver NØDT til at deale med på helt nært hold på et tidspunkt.
    Jeg føler mig heldig trods det, at jeg har oplevet at miste 3 veninder alt for tidligt. Men jeg er heldig fordi jeg stadig har mine forældre begge på 83 år. Raske (eller så rask som man nu er i den alder…) og friske (eller så friske som …) De er glade for livet og de spiser stadig store stykker af det hver dag :o) Men – – – det, som smerter dem, er netop alle de afskeder! Farvel til gamle venner, naboer, familiemedlemmer, – værst da min mor mistede sin sidste gamle veninde fra de var unge… Jeg tror, jeg kan følge hende. Tænk at stå alene tilbage – uden en eneste at dele den kvindelige/pigelige fortid med.
    LIVET er godt; livet er kærlighed; livet er stort; livet er ikke i vores hænder.

    Tænker på dig Mie.
    Knus Tina

    • Kære Tina, tak for din smukke kommentar.
      Ja, for mig giver det ingen mening at skal dø ung og med en masse ufuldendte projekter, og her er det vel særlig det at skulle forlade sine børn alt for tidligt, som på en ganske særlig måde “trækker tænder” ud………..
      Det må være meget svært at stå tilbage og skulle tage den endelige afsked med alle sine kære en efter en og være den der er tilbage! Jeg forestiller mig, at det kan bringe tanker op, om det mon er mig næste gang……….
      Hvor har du ret, kære Tina. Livet er godt, så lad os tage det alvorligt mens vi har det, ingen ved hvornår der bliver fløjtet til afgang, der er nemlig ikke i vores hænder!!!
      Take care, Mie🙂

Skriv et svar

