Et brev til min ven………..

Posted: 3. august 2010 in Eksistentielle temaer

Dagens blog indlæg er både længere og mere personligt end normalt (næste indlæg kommer torsdag).
 
Jeg har mistet min ven Lars, og da jeg befinder mig på den anden side af jorden er dette min måde at tage afsked med ham på. Ingen ved jo med sikkerhed om det er muligt at høre, læse eller sanse noget på den “anden side”!

Kære Lars – kære ven,

Når jeg tænker på dig, så tænker jeg på et menneske der “sad” godt i stolen på den hyggelige, trygge og tillidsvækkende måde. For tre år siden var du stor, stræk og fuld af mod på livet! Dog var du lidt utilpas og gik for en sikkerhedsskyld til lægen. Fra et sekund til det næste ændrede dit liv sig, som på et slag. Du var igennem den ene hårde behandling efter den anden, og dit liv måtte i perioder stå på standby. Særlig din sidste behandling i Tyskland, var en af dem som bestemt ikke var for “tøsedrenge”. Du gik bogstavligt talt igennem alverdens lidelser, for at “vinde” dit liv tilbage! Da lægerne sagde, at de ikke kunne gøre mere, oplevede jeg, at du valgte at se døden i øjnene, og sagde ok så er det sådan! Det gjore et stærkt indtryk på mig, at du var så afklaret, og havde tillid til at det der skulle ske, ville ske! Selv følte jeg at det var meningsløst, at du – en far, en søn, en bror, en ven, en mand fuld af alverdens taltenter skulle igennem mange lidelser for alligevel at dø alt for ung! Det gav og giver mig ingen mening!

Kære Lars, du gjore alt hvad der var menneskeligt muligt for at bevare dit liv. Du gav ikke op! Nej, du accepterede dit livsvilkår, at du ikke længere skulle leve! Dybt fra mit hjerte beundre jeg dit mod. Mod til at face slutningen og mod til at tale med mig om det!
Du, min kære ven gav mig i din sidste stund en indsigt og et håb, som jeg aldrig vil glemme! Du gav mig i overflod på trods af, at dit liv var ved at ebbe ud, som sand der stille daler igennem en si på en smuk dansk solskinsdag! Du tog min “hånd”, og det var mine øjne der blev våde, for du viste mig en del af din vej, og du overbeviste mig om, at ALT er godt på den “anden side”! Hvor ville jeg ønske, at jeg kendte landnummeret dertil, så vil jeg sende dig en sidste sms, og spørger om der er præcis så vidunderligt, som du tænkte der ville være! I stedet må jeg nøjes med at håbe………..

Kære Lars, TAK for vores møde! Jeg vil aldrig glemme, og jeg vil altid være dig evig taknemmelig!

ÆRE VÆRE DIT MINDE

Far vel min ven – må dit lys brænde på den “anden side”,
love and peace from my heart – Mie❤

Skriv et svar

