Livet er både sorg og begejstring!

Posted: 6. august 2010 in Eksistentielle temaer

Hvis du har læst med på min blog i denne uge, så ved du at jeg har skrevet om livets endelighed. Ved at have mistet en ven, er jeg blevet mindet om livets skrøbelighed. Det er nu jeg lever, og det er mit valg, hvordan jeg vælger at leve mit liv! Det er nu at jeg har mulighed for at skabe mig præcis det liv, som jeg ønsker at leve! Mit ansvar hvis jeg ikke er tilfreds!

Livet byder både på sorg og begejstring, og jeg synes at det nu er tid til at begejstres over livet. Jeg  har fundet den mest livsbekræftende sang, jeg kender, og som giver mig en følelse at at alt er muligt!

Inden jeg giver ordene til “diskodronningen” Gloria Gayner, vil jeg takke dig, fordi du har læst med. Jeg håber, du er blevet inspireret til at tage dit liv alvorligt! Valget er dit……….
Hvis du har lyst, “ses” vi i næste uge til et par autentiske kinesiske historier.

“I am what I am
I am my own special creation
So come take a look
Give me the hook
Or the ovation
It’s my world
That I want to have a little pride
My world
And it’s not a place I have to hide in
Life’s not worth a dam
Till I can say
I am what I am

I am what I am
I don’t want praise I don’t want pity
I bang my own drum
Some think it’s noise I think it’s pretty
And so what if I love each sparkle and each bangle
Why not see things from a different angle
Your life is a shame
Till you can shout out I am what I am

I am what I am
And what I am needs no excuses
I deal my own deck
Sometimes the aces sometimes the deuces
It’s one life and there’s no return and no deposit
One life so it’s time to open up your closet
Life’s not worth a dam till you can shout out
I am what I am

I am what I am“…………

Kommentarer
  1. Tina siger:

    Åhh Mie – du rammer da også sømmet på hovedet hver gang…. Netop dén sang har jeg skråååålet, da jeg for 23 år siden deltog i mit første og meget banebrydende kursus ud i personlig udvikling hos Claus Büllow og Hanne Røsche på det, der den gang var deres kursusejendom: Mosegården! Sikke en helt vidunderlig ‘fødsel’, starten på helt nye betragtninger om livet, om mennesker og om mig selv og mine drømme. Her besluttede jeg f.eks. at forlade sygeplejen i sin traditionelle form og prøve kræfter ad andre veje – og jeg blev skilt…. Sådan går det jo tit.
    Kurset hed (og hedder stadig…) Skab Dit Liv og indholdet siger nærmest sig selv! Vi dansede og sang til flere af den slags sange/tekster, som alle var dybe og personlige, men netop ‘I am what I am’ har fulgt mig.

    I sidste uge opfordrede jeg faktisk en medarbejder til at tage kurset. Hun er efter 20 år gået fra sin (noget tyraniske og begrænsende) mand og har for første gang valgt sine egne behov. Uhha hvor hun kæmper med skyldfølelsen over det :o( Hun bor for 10. månede til leje i et møbleret sommerhus og har hverken fået ordnet sine bankforbindelser eller skilsmissepapirer, – hun gør stadig rent i huset for sin ex-mand (…) osv osv. Hun kommer tit op til mig og så snakker vi lidt. Eller – hun snakker og jeg lytter. Hun er et meget beskedent mennesker, når det handler om hendes egne følelser og lyster, – alle borgere i vores område ELSKER hende og hun er en sand livs-bombe. Hun blev lidt forskrækket over, at jeg anbefalede hende et kursus (og at hendes arbejdsplads ville betale…) men sprang til! Jeg tilmeldte hende og var rigtig glad for tanken om, at hun NU fik muligheden for i så kærlige omgivelser at få øje på sig selv. – Men men men …. hun kom dagen efter i tanke om, at datteren fylder 18 år under kurset og dét kunne hun ikke bære – – – så jeg har afmeldt hende igen.
    Men – det der står tilbage er hendes udsagn om, at hun føler at alle presser hende til at handle!! Undtagen mig “Jeg føler, at du stoler på, at jeg nok skal finde mine veje selv, når jeg er klar” sagde hun. Og ja, det tror jeg på. Tror at hun har brug for inspiration til at blive nænsom overfor sig selv og sin sårbarhed, til at lære sig HVORDAN man tager ansvar for sit liv, sine følelser, sine behov og sine valg. Hun skal nok finde sine svar – og så må hun høre ‘ I am what I am’ i en anden sammenhæng :o) Den skal nok komme til hende.

    knus og tanker til dig kloge Mie
    Tina

  2. EEEEEEjjj Tina, har du også været der. Det har jeg også. Først “skab dit liv” og derefter et års udviklingskursus. I modsætning til dig, tog det mig endnu en hel del år, kriser, terpier og uddannelse før jeg formåede for alvor at se mit liv i øjnene, tage ansvar og ændre det til det liv som jeg har i dag. Som jeg sætter STOR pris på! Det er også der jeg lærte sangen at kende, og den har fulgt mig lige siden.
    Her i Kina er der mange filipinske musiker, som også spiller Gloria Gayner, dog har jeg endnu ikke mødt nogen der kender “I am what I am”. For mig er det den ulimative uovervindelige sang………….
    Ja, jeg må sige det igen. Du er en super chef, jeg får helt kuldgysning, når jeg læser, og jeg ser det så levende for mig. Godt der er chefer som dig, kære Tina!

  3. Tina siger:

    Hahaha – hvor sjovt! Dét er altså pudsigt – også at vi aldrig har talt om det. Men det er jo mange år siden. Og selvom du ikke synes at det var dét, der rykkede, så har det sikkert været med til at lægge frø til din senere udvikling.
    Og tak for dine ord – de varmer :o))

    knus og god weekend
    Tina

    ps …hvor er du henne…? Taiwan??

  4. […] I starten af 90´erne deltager jeg i et udviklingsforløb – “Skab dit liv” Her møder jeg først gang denne sang  […]

Skriv et svar

