Prikkerne over i´et

Posted: 10. august 2010 in Dagligdagens små og store dilemmaer
Hver gang at jeg er i Beijing (hvilket jeg ofte er), kommer jeg hjem med lidt hygge til hjemmet. Sidst kom jeg blandt andet hjem med dette her

“Vi kan snart ikke være her”; sagde min kloge kæreste. Hmmmmm tænkte jeg og kikkede rundt i vores 200 kvm lækre penthouse lejlighed. Jeg kunne nu godt få øje på at der kunne være plads til lidt mere, og nogen gange trænger ting også til udskiftning……….

Jeg elsker prikkerne over i´et som jeg kalder de ting der ikke er livsnødvendige, og jeg må alligevel give min kloge kæreste ret, jeg behøver ikke købe så mange prikker.
Altså retten gik kun til den dag, hvor min kloge kæreste forelskede sig i denne her

“Den vil være super flot at have stående hjemme i stuen”; tænk det sagde han, og han mente det, og han mener det forsat, og han mener det så meget, at han vil kontakte det danske politi vedrørende indregistrering i DK……………..

Det fik mig til at reflektere over hvorfor jeg godt kan lide prikkerne over i´et. For mig er de netop med til at gøre den store forskel. Det er dem der skaber sjæl og dem der er med til at gøre mit hjem til et ganske særlig sted, hvor jeg holder af at være!
Jeg kommer også til at tænke på mennesker. Er det ikke netop prikkerne og i´et – ethvert menneskes unikke evner og måde at være i verden på, der er med til at gøre hver enkelt af os til et særligt menneske?
Når jeg tænker på mine venner, så har de hver især prikker, som jeg holder rigtig meget af. Prikker som jeg gerne vil have skal være en del af mit liv, fordi de er med til at gøre en forskel!

Nu har jeg argumenterne i orden til næste gang min kloge kæreste snakker om, at vi har alt for mange prikker…………….

Skriv et svar

