Viste du at et atlas kan være farligt?

Posted: 11. august 2010 in Kina i et hverdagsperspektiv

Da min kloge kæreste og jeg fik vores ejendele til Kina, så opdagede vi at kineserne havde konfiskeret mit atlas. Jeg forsøgte naturligvis at undersøge, hvad meningen var med det, og det eneste svar som jeg fik var, at der er nogle problemer mellem Kina og Taiwan!
Det blev jeg ikke så meget kloger af, så i dag vil jeg med selvsyn en tur til Taiwan, og se hvad der mon foregår over there, der gør at kineserne ser sig nødsaget til at konfiskere uskyldige udlændinges atlas…………….

P.S. Kineserne er nu søde nok, for i mit atlas lå det eneste lange kærestebrev, som min kloge kæreste har skrevet til mig. Det tog de ud af atlaset og lagde pænt ned i bogkassen.
P.P.S. Heldigvis havde min kloge kæreste ikke nævnt et ord om Taiwan i mit brev. Så ville jeg måske havde mistet både atlas og kærestebrev!
P.P.P.S. En dag vil du også kunne læse her på bloggen, hvordan jeg fik fat i et nyt altlas inclusiv Taiwan, her i Kina…………..

Hvad jeg får ud af mit besøg i Taiwan, han du læse mere om, når jeg vender hjem.
Jeg er tilbage her på bloggen den 19. august.

Kommentarer
  1. Jytte siger:

    Halløj Mie

    Hyggeligt at følge lidt med i dit liv. Du skriver – som jeg før har sagt til dig – så jeg får lyst til at læse mere :o)
    God tur til Taiwan

  2. Anette siger:

    Ihhh det lyder spændende Mie – glæder mig til fortsættelsen.

  3. Kære Jytte, velkommen til og dejligt du har lyst til at læse med.

    Anette næste føljeton kommer snarest.

    Rigtig god søndag til jer begge to, kh Mie

Skriv et svar

