Er det paranoia………….

Posted: 22. august 2010 in Kina i et hverdagsperspektiv

Når jeg tjecker alle skabe, kikker under senge, ruller gardinerne for, sikre mig at dørene er låst 1000 gange og hele tiden synes, at jeg høre og ser kinesiske militær mænd rundt omkring mig, er jeg så blevet paranoid???
Hvis jeg er, er det så farligt, kan jeg mon helbredes, nu hvor min blog er blevet “rask” igen?

Jeg befinder mig i et land, hvor ytringsfrihed er noget der foregår i Danmark!
Allerede inden jeg kom til Kina, viste jeg, at jeg skulle være varsom med de tre T`er – Tiananmen square, Tibet og Taiwan. I samme sekund jeg skriver Taiwan på min blog, begynder den at skrive kode sprog, er der noget at sige til at jeg bliver en anelse paranoid?
Nok kunne et ophold i kinesiske fængsler give mig en indsigt, jeg ALDRIG ville kunne læse mig til! Jeg forestiller mig dog, at jeg er noget mere til rundrejse i de andre asiatiske land end til at udforske fængselsmulighederne i Kina!

Heldigvis er det ikke et kinesisk spionage hold, som har fundet frem til min blog. Det er som bare lille mig, der er kommet til at tilføje et ganske lille flueben……….. Tænk at sådan en ganske lille uskyldighed kan gøre sådan en forskel!
Når jeg skriver om et af de tre T´er, så befinder jeg mig i et “springfarligt” felt…………., og måske er der alligevel spionagefolk rundt om hjørnet! Øjeblik jeg skal lige have rullet for og sikret mig at alle døre er låst……………

Jeg er på vej afsted på en adoptionstur til Kina og verdens største by – med den lille nette sum af 32 millioner mennesker. Her skal jeg være med til at skrive starten på syv nye historier.
Historier er gode til at bliver kloge af! Hvad enden historier er af personlig eller historisk art, så er det dog ikke alle historier der er værd at gentage!!!

Hvis spionerne og du vil det, så ses vi her på bloggen den 27. august, hvor jeg forventer at skrive 2. del af min atlas historie. Jeg skal lige have converseret den sidste kulturforståelse på plads med min kloge kæreste – det er ham der ved den slags!

God og nydsom søndag til dig og dine, kh Mie

Skriv et svar

