En lille overspringshandling………….

Posted: 31. august 2010 in Ikke kategoriseret

Jeg sidder og sveder. Ikke kun fordi her er varmt og ikke kun fordi, jeg sidder og holder selskab med de “store Herre” som Yalom, Kierkegaard, Spinelli, Buber og andre spændende filosoffer. Jeg sveder fordi her er varmt, jeg er i selskab med de store filosoffer og mest af alt sveder jeg fordi jeg skriver på min eksamensopgave i eksistentiel psykoterapi.

Dette er så en lille overspringshandling, og jeg er blevet inspireret til at skrive dette digt i mit selskab med ovenstående Herrer. Jeg håber at det giver mening for andre end mig, for ellers kommer jeg vist for alvor til at svede……….

                   Alenehedens mørke dyb,
                   den spreder angst så det giver gys!
                   Hjertet slå og pulsen suser
                   det føles nærmest som om at livet slutter!

                   At være ”alene” er for sjælen tung
                   det kan føles som om flammerne brænder
                   i din mavesæk! 

                   Du får sår i dit indre,
                   som kan være svære at hele!
                   Du skal vide,
                   at det hjælper dog at ”dele”! 

                   Hvis du vil så er der en vej.
                   Den er ikke let,
                   faktisk er den ret sej!
                   Til gengæld så lærer du at leve med den,
                   altså aleneheden kan godt blive din ”ven”!

                   Dog vil der nok altid være et ”blus”,
                   som angsten den puster og prøver at styre.
                   Det kræver mod at se den i øjnene
                   og tøjrer den.                                
                   For angsten den lurer,
                   og følelsen af aleneheden vil sandsynligvis
                   komme igen og igen! 

                   Hvilken vej du går med aleneheden, 
                   det vælger kun du og ikke jeg.
                   Valget står imellem frihed og angst,
                   når det kun er ord, så er det så let.
                   I virklighedens verden er det ej så nemt!

                   Jeg ønsker dig tro og håb
                   på at du ser den vej,
                   hvor mulighederne viser sig for dig!
                   En vej hvor du ser sol, glæde, frihed og leg,
                   For du skal vide der er kun et liv til dig!!!

Kommentarer
  1. Louise siger:

    Amen, får jeg helt lyst til at sige. Og wauv – hvor er det smukt! Når der bare kommer sådan en gang lyrik ud af at overspringshandle, så synes jeg det er undskyldt.

    Kh Louise

  2. TAK for de pæne ord Louise, jeg glæder mig til jeg får tid til at komme forbi dine lakridser.
    God dag, kh Mie

Skriv et svar

