Det er træls……….

Posted: 2. september 2010 in Ikke kategoriseret

Som jeg skrev forleden, så har jeg “spillet muskler” med de “store drenge”. Jeg er nemlig på vej til at blive eksamineret eksistentiel psykoterapeut på filosofisk grundlag – tag den!

Jeg fik sat mit sidste punktum i opgaven i går aftes, og fik som altid min kloge kæreste til at sikre sig at der ikke manglede kommaer og endelser hist og pist. Da han havde rettet den igennem, sagde han med høj, klar og jeg kunne ane en stolthed i stemmen; “den er super god”. Ja, jeg var tæt på at være nærmest lykkelig, for nu er min kæreste ikke alene meget veluddannet og klog, han er også jyde! Som du sikkert allerede ved, så slynger de fleste jyder ikke om sig med ord, som fantastisk, super, dejlig og lækkert. Nej, de passer godt på dem, og uddeler dem kun til særlige lejligheder!

Lykken er jo ofte noget opreklameret, og min lykke varede også temmelig kort, sådan cirka 15 sekunder eller der omkring. Nu bliver det træls RIGTIG træls, for den kommende eksaminerede eksistentielle psykoterapeut på filosofisk grundlag = MIG. Havde overset den lille bitte detalje, at linjeafstand SKULLE være 1½ og IKKE 1! Heldigvis betød det, at min opgave KUN fyldte 6 sider for meget – f¤¤king 6 sider!!!!!

Heldigvis har jeg min kloge kæreste, som gav mig den gode opmærksomhed, at en anden gang, kunne det være en god ide at indstille linjeafstanden inden opgaven skrives!!!

Det er træls, RIGTIG træls, på den helt autentiske træls agtige måde………..

Kommentarer
  1. Tina siger:

    TRÆLS – ja, det må du nok sige…. Hvornår skal du aflevere??
    Jeg håber du får tid til at rettet den til, og så kan du nyde dine fine negle imens ;o)
    Her har sensommeren meldt sin ankomst. “Septembers himmel er så blå” og det er så sandt så sandt! Jeg nyyyyyder hver solstråle og tænker at den skal ind i banken til de kommende mørke måneder, hvor humøret dykker sammen med D-vitamin-niveauet.
    Hvornår lander du i dk?

    Nye din weekend og din kæreste❤
    Tina

  2. Kære Tina, åhhh september blå himmel i Danmark, jeg får helt hjemve……..

    Heldigvis havde jeg HELE 20 timer til at rette min opgave til = en lang nat, ovenpå en lang dag, og en endnu længere morgen. Tilsidst kunne jeg ikke få bogstaver til at blive til ord! Nu er den sendt hjem gennem cyberspace, og landet i de rette “hænder”, så ja jeg nåede at holde farverig weekend, og det kan du læse mere om i dagens indlæg.

    God dag, kære Tina

  3. Per siger:

    Hmmm, når Claus sådan er begyndt at strø om sig med superlativer vil jeg da til næste julefrokost sætte på dagsordenen om han fortsat skal have lov til at kalde sig jyde, lyder som om at det er for længe siden han har boet her i verdens navle.🙂

  4. Kære Per, velkommen til. Tillykke, du er den først MODIGE mand, som skriver her på min blog!
    Ej Per, kunne du ikke være lidt blidere ved manden. Det er en noget hård konsekvens, hvis han bliver smidt ud af sit oprindelig lokalsamfund. Hvis nu jeg skriver, at jeg ved, at han savner jer, vil du så ikke overveje endnu engang, inden du sætter ham på dagsorden……………please.

Skriv et svar

