Så er der fest……….

Posted: 6. september 2010 in Kina i et hverdagsperspektiv

Min kloge kæreste og jeg er vilde med at gå til koncerter, hvilket det er lidt småt med i den by vi bor. Altså med mindre vi hver weekend synes at det er helt fantastisk at høre filipiner bands uden særlig meget guitar!
Velkommen til dagens indlæg, som kan være en mulig opskrift på, hvordan du skaber en hvilken som helst koncert i dit eget hjem.

Efter vi begge har haft en lang arbejdsdag, mødes vi hjemme under lyskronen, med kolde breezzer, storskærm og højt humør.

Det fede ved at være til koncert i eget hjem, er at det er dig der vælger hvem der skal være opvarmingsband og hovednavn. Mon ikke altid Dire Straits har ønsket sig at være opvarmning for ham her ………

Imens Simon Kvamm for 117 gang skrålede “er I der Roskilde”, og jeg lige så højt skrålede tilbage “JAAAAAAAAHH”. Det må sådan en som jeg altså gerne, selvom jeg sidder i den anden ende af verden. Jeg har nemlig Roskilde blod DYBT i mine åre.

For cirka 564 gang mindede vi hinanden om, hvor dumt det var, at vi ikke orkede at slæbe os ud gennem natten efter sådan en lille smule ubetydelig regn. På den anden side så er der nu også noget meget luksuriøst ved at være til koncert i eget hjem. For eksempel er der noget fantastisk over, at sætte sig på Pings ny skuret toilet frem for at glide baglæns i mudderet, for at kæmpe sig frem til det der skulle være et toilet, blot for at erfare at der har været MEGET højvande den dag……….
Det var nu alligevel snot dumt af os, at gå glip af en koncert i særklasse i 07.07.07.

Heldigvis toner ham her frem på skærmen, og råber ud i vores stue…………

“……….kan I høre mig, det føles som om jeg falder ud…….” “JJJAAAAA”, råber jeg endnu engang med denne lille tilføjelse; “Hej hej, dig kender jeg”. Ej, måske ikke ligefrem kender. Vi har snakket sammen. Ej, måske ikke ligefrem snakket sammen på den sådan rigtige snakke agtige måde. Vi har engang sejlet med sammen færge, det har vi. Jeg fortalte dig, at det glædede mig at se, hvor sødt og omsorgsfuldt du tog dig af dine små fans. “Tak”; svarede du høfligt, og skyndte dig tilbage til dine pomfrits.
Hvem der bare var en sød lille pige med rottehaler og pynte trusser. Eller måske bare en enkel lille pomfrit…………

Kommentarer
  1. Tina siger:

    Ha ha ha ha – dagens bedste grin går ubeskårent til dig, Mie! Mange tak :o)))))))))

  2. […] band er et af de gode af slagsen, så er der nu ikke noget så godt som en god dansk koncert. Læs her hvordan vi fester hjemme hos os, når vi savner at mærke lidt dansk guitar, mudder og […]

  3. […] Først har jeg været til zumba. Det siger jeg dig. Det er sjovt. På den svedende måde. En ekstra bonus er at underviseren er en yderst charmerende fransk ung mand. Der oaser af livsglæde og at han er vild med at danse. Han minder mig om en mellemting mellem min hiphoppendesøn, når han er gladest og LOC. […]

  4. […] kan selvfølgelig også vælge den model, vi valgte, da vi var i Kina? Selvom det var sjovt, så er det dældulme ikke det samme som at […]

Skriv et svar

