Dage i HELVEDE………………

Posted: 17. september 2010 in Eksistentielle temaer

Som skrevet i mine forrige indlæg har jeg i den seneste uge haft meget fokus på kommunikation. I dag kan du læse hvad der har fået mine sanser til at være ekstra opmærksomme.

Sidste lørdag aften sad min kloge kæreste og jeg, og nød en frisk og kold mojito på en hyggelig tarresse i Beijing. Her er der forsat lune sommeraftner og gang i livet = meget nydsomt!

Min kloge kæreste havde igennem de sidste tre uger haft voldsomme nakke og hovedsmerter, og derfor havde vi forinden været forbi den internationale læge klinik, hvor vi var blevet overbevist om at det ikke var noget alvorligt. Vi drog glade afsted ud i storbyen med diverse henvisninger og recepter.
Som vi sad der, var alt idyl og natten var ung. Pludselig blev min kloge kæreste dårlig, meget dårlig, så dårlig at han pludselig dejsede om. Der lå han på gulvet som en anden gentle sprallemand med øjne så STORE som TEKOPPER stirrende ud i intetheden og INGEN kontakt overhovedet (med hat og uden spræl!)

Damen i røret blev ved med at sige, “will you please spell your husbonds name………..”
Jeg følte mig så ALENE og magtesløs i en alt for STOR og fremmed verden ! Hvad skulle jeg gøre…..
Heldigvis ved min kæreste, at jeg kan være noget af en skrapsak, så han har meget respekt, når jeg kalder hans navn. “KOM TILBAGE, CLAUS”, skreg jeg af mine lungers fulde kraft alt imens jeg klaskede ham solidt på kinderne.

Han kom tilbage, ham min elskede, og de næste dage var tæt på et levende helvede!
Der i usikkerheden svævende mellem livet og døden, blev det endnu engang TYDELIGT for mig, at livet kan ændre sig i et split sekund. Det har fået mig til at reflektere over hvad der er vigtigst i mit liv…………….
Her får du min simple livsformel:

NÆRHED

AUTENSITET

KÆRLIGHED og størst af alt er KÆRLIGHED

I aften vil min kloge kæreste og jeg igen sidde på den selvsamme restaurant i Beijing. Mon ikke vi vil kikke hinanden dybt i øjnene, TAKKE og skåle for livet, hinanden og ikke mindst kærligheden……………………

Derfor dedikere jeg dagens indlæg til KÆRLIGHEDEN. 
KÆRLIGHEDEN som tror ALT, håber ALT og udholder ALT!

Jeg får lyst til at opfordre dig til at bruge dagen, weekenden, fremtiden til at kikke dem du elsker dybt i øjnene, og være i det NU som du skaber ved det………..

With love, peace and gratitude – Mie❤

Kommentarer
  1. Louise siger:

    Puha – sikke en forskrækkelse. Jeg håber, at din elskede er ude på den anden side i fuld vigør og at lærdommen om Kærligheden som første og største værdi er den bedste og vigtigste lektie, I har fået med fra den oplevelse.
    Kh Louise

  2. Tak Louise, her går det fint fremad. Ja, der er en stor gevinst i at finde ud af hvor stor værdi KÆRLIGHEDEN har………….

  3. frulang siger:

    Puha da, hvad søren var der så glat med ham??? Bor selv i Shanghai, og netop det der med at blive syg er en af de ting jeg af og til gruer for her. Vi har internationale hospitaler, men at komme dertil i ambulance er nok ikke nemt…jeg har set hvordan de sidder håbløst fast i trafikken og slet ikke har redningsudstyr og mandskab…
    Hvad laver du egentlig deroppe i Beijing?

  4. Hej Fru Lang,
    Ja, hopitaler i Kina kan være lidt af en oplevelse.Vi prøvede et hvor der var mug og en skøn lille detalje med græs der groede ned fra loftet………., spændende ikk! Det var ikke nogen særlig rar oplevelse, da vi efterfølgende fik afvide, at Claus sandsynligvis skulle opereres i hjernen, og hvis det var tilfældet, skulle det være i Kina, han måtte ikke flyve til DK. Jeg kan roligt skrive, at vi var lidt ude af flippen begge to!
    Heldigvis gik det ikke så galt, og nu har jeg både de smukkeste og helt igennem teknisk gode billeder (siger overlægen fra Hamlet i DK) af min kloge kærestes hjerne og ALT ser heldigvis fint og godt ud, og han er heldigvis forsat lige klog.
    Vi har talt med alverdens læger, fra alverdens lande og hvad der helt bestemt var galt, må stå hen i det uvisse………….

    Jeg bor cirka to timers kørsel fra Beijing i en by der hedder TEDA. Jeg har været igang med to uddannelser, den ene har jeg lige afsluttet (ved at pendle Kina – DK, kan ikke anbefales) og den anden tager jeg som selvstuderende herfra Kina. Derudover har jeg et freelance arbejde som adoption counsler, og jeg bruger også lidt tid til at besøge negledamen, “kaffeslapperat” og ikke mindst bloggen.

    Kh Mie

Skriv et svar

