3. del af min atlas historie

Posted: 21. september 2010 in Dagligdagens små og store dilemmaer

Er det ikke…………., jo det er det sørme!
Her kommer næste føljeton af min atlas histore………  

Min kloge kæreste og jeg sad til en fodboldfest på en af byens cafer (øhh cafer på disse kanter er nu for meget sagt, og en hel anden histore). Pludselig siger min kloge kæreste; ”er det ikke Politikkens atlas der står der”. Jeg nærmest falder ned af barstolen for at skynde mig hen til reolen for at røre ved den! Jo, sørme om ikke der midt i China town står et af de ”falige” atlas!

Efter jeg har fået mit atlas konfiskeret har, jeg naturligvis forsøgt at købe et nyt hjemme i DK, som jeg havde tænkt mig at smugle ind i Kina, men tænk engang dette unikke atlas er udgået fra forlaget………………..

Jeg er sådan et menneske, der BEHØVER et atlas, ellers ved jeg ikke hvor jeg er i verden, og hvor jeg er på vej hen………… Så da kineserne konfiskerede mit atlas, oplevede jeg det som om, at jeg fik frataget et meget nødvendigt hjælpe middel, jeg viste ikke længere hvor verden lå (gad vide hvad jeg egentlig har foretaget mig i folkeskolen)! Så da jeg stod med dette værdifulde atlas var der ikke andet at gøre, jeg måtte op og svinge “violinen”. Jeg måtte bare eje dette atlas!
Projektet lykkes, og jeg er så taknemmelig for mit nyvunden atlas.
Nu ved jeg igen, at jeg befinder mig helt på den anden side af jorden! Jeg ved også, at jeg er på vej afsted til et sted, hvor min dage mest af alt skal være fyldt med NÆRHED, AUTENSITET og KÆRLIGHED.
Et sted hvor jeg ikke har fjernsyn og internet forbindelse indenfor rækkevidde,derfor bliver det næste indlæg på denne blog den 15. oktober.

Ha det godt hvor end i verden DU befinder dig.

Kommentarer
  1. Glæder mig sørme til at høre, hvor du har været henne, Mie.

  2. Kære Anette,

    Jeg har været hjemme i mit lille Noa hus, kikket ud på “min” smukke mark og op i den mest fantastiske blå himmel! Kysset på min Mullekat, kikket min søn i øjnene og mærket dybt i mit hjerte, hvor betydningsfuld venskaber er……………..
    Ingen eksotiske feriesteder denne gang og dog fyldt med en masse nærvær, autensitet og kærlighed! Jeg har været hjemme i Danmark – mit kærlige fædreland!

    Kh Mie

  3. Charlotte siger:

    Søde Mie

    jeg tænker på dig så tit og jeg savner dig og dit dejlige væsen.

    flytter (forhåbentlig) ind i vores hus i den kommende weekend, så får jeg snart mulighed for at ringe.

    og du har lige været i dk. piv piv – vi har været SÅ tæt på hinanden:-( Ej jeg ved jo der er nok at se til, når man er hjemme.

    håber I er ok ( blev forskrækket over at læse om Claus!)

    knus
    Charlotte

  4. Kære Charlotte,

    Hvis du blot var lige her, så vil jeg suse ned af trappen og spæne over til dig til en stor kaffetår og dyb snak…………

    Min dk telefon var gået i stykker, da jeg kom til dk, så jeg mistet stort set alle mine danske numre. Vil du sende dit telefonnummer til mig pr. mail, så ringer jeg en af dagene???

    Take care over there

Skriv et svar

