Hvem er du fan af???

Posted: 28. oktober 2010 in Eksistentielle temaer

Jeg ære en stor respekt og sympati for mennesker der er blevet behandlet uretfærdigt. Mennesker der har alverdens gode grunde til at være offer og leve et liv i bitterhed og IKKE gør det! Jeg er fuldstændig VILD og stor BEUNDRE af sådan et menneske.

Sådan et menneske er Annika. Uretfærdighederne og beskyldningerne havler ned over hende. Mennesker hun holder af og elsker behandler hende som skidt. Annika bliver ramt det gør hun, hvem vil ikke blive det! Annika formår at hæve sig over sin egen selvmedlidenhed og vifte det af sig, fordi hun er bange for, at hvis hun tager sig at det, så forsvinder hun……..

Til dig der ikke kender Annika skal jeg måske lige skrive, at du kan møde Annika i dem her

Annika er, handlekraftig, enorm modig, ukuelig og sej. Annika rejser sig op fra det træ, hvor hun er faldet. Annika går igennem sin angst, hvor ville jeg gerne være som Annika……..

Jeg kan ikke skrive, at Annikas metode er i den bedste psykoterapeutiske stil. Mange gange har jeg taget mig selv i, næsten at råbe til hende, ” nej Annika, det der gør du bare ikke?” Hun kan dog ikke høre mig, og alligevel så udvikler hun sig også i den terapeutiske retning.

Ok, jeg er fan af Annika (og Liza Marklund), hun er mit store forbillede på JEG VIL IKKE VÆRE ET OFFER – JEG VIL IKKE BUKKE UNDER FOR URETFÆRDIGHED. Wow hvor ville jeg gerne lige på det punkt ligne Annika, for ved du hvad min erfaring omkring bitterhed, siger mig, at den det kommer til at gå værst udover er MIG………….

Jeg vil være som Annika, hvem vil du være????

Kommentarer
  1. Åhhh Mie, jeg har sådan et problem med Lisa Marklund. Har engang læst en dårlig bog af hende (husker ikke engang titlen) og nu kan jeg slet ikke samle en ny op. Heller ikke selvom hende Annika lyder fantastisk. Jeg vil gerne – for at svare på dit spm – være den BEDSTE og sejeste udgave af moi. Selv. Kh A

  2. Louise siger:

    Anette, det må være Forelsket i et mareridt, du har læst. Den var virkelig heller ikke min kop te men der er ingen sammenligning med Marklunds Annika-figur overhovedet. Annika er også min helt Mie😉.

  3. Yes Anette, godt ord igen. INGEN slår at være den BEDSTE og SEJESTE udgave af sig selv – go for it…………
    Ej, hvor er det ærgeligt, at du har fået fat i den “forkerte” Marklund. Jeg er nok noget inhabil, og det er – du Loise, måske også? Sådan nogen som os der synes at Annika er en helt! Personligt kommer jeg til at “savne” hende Annika, nu hvor jeg om lidt har “slugt” den (forhåbenligt ikke sidste) bog om Annika. Hvis jeg ikke var inhabil, Anette, så ville jer seriøst opfordre dig til at overveje, at prøve Marklund endnu engang. Om ikke andet så for at møde Annika……..

Skriv et svar

