I gotta feeling……..

Posted: 29. oktober 2010 in Så til noget helt andet.............

Når jeg får en yngligssang, så starter det altid ved melodien. Melodien sætter sig ind under huden på mig, fylder hele min krop, og får helt pr. automatik min krop til at bevæge sig eller blive helt stille og bare nyde.

Får noget tide siden fik jeg en ny ynglingsmelodi, sådan en af de rigtige gode. En af dem der starter fra fødderne og går hele vejen op igennem kroppen, en af dem jeg må bevæge mig til, og en af dem der gør mig glad. Hvem vil ikke gerne være glad, så sidst jeg var i DK, måtte jeg lige ned til den lokale og have melodien med mig hjem til den anden side.
Egentligt var jeg godt forberedt, for to af Claus`(4) søde unge mennesker havde nemlig meget tålmodigt fortalt mig 117 gange, hvad “min” melodi hed, og de havde også sørget for at jeg havde en seddel med. Alligevel gik det ikke så godt nede i butikken. Jeg kunne ikke finde sedlen, og det var ikke rigtig nok at jeg siger, “noget med good night”, ohh no. Jeg svedte, alt imens ekspedienten begyndte at kikke mere og mere irriteret og utålmodigt på mig. Pludselig er jeg årtier tilbage. Til dengang hvor det var mig der stod bag disken. Så let som havde det været i går, så huskede jeg.
“Der er kort før lukketid og en ung good looking guy kommer ind med en grammofon plade (jeg skrev jo at det var længe siden) under armen. Han forklare mig, at han købte den forleden dag, at han kun lige har hørt et par numre, og den altså ikke lige er ham. Må han ikke nok bytte den til en anden? “Nej”, siger jeg, og ryster på hovedet. “Vi bytter ikke når den ikke er plomberet.” Vi står og diskutere frem og tilbage og the good looking guy er lidt små sur, fordi jeg kan da nok forstå………. Kækt og endnu MEGET intetanende siger jeg til ham, “det er ærgeligt at du har købt en plade som du ikke synes om. Vi bytter ikke når den ikke er plomberet. Jeg kan jo ikke vide, om du har spillet den af derhjemme…………….
Fra det ene sekund til det næste er alt forandret, the good looking guy er slet ikke sur mere, faktisk står han og smiler over hele hovedet –  til mig! Min chef kommer over og skubber blidt til mig og griner også. Selv kikker jeg fra den ene til den anden, hvad sker her………., og ganske langsomt på den rigtig drøvtyggende agtige måde begynder en erkendelse at dukke op et eller andet sted fra mit indre……………”

I gotta feeling……………….that tonights gonna be a good night, that tonights gonna be a good night, that tonights gonna be a GOOD GOOD night

Kommentarer
  1. Tine siger:

    Dejlig historie – den må være et skønt minde 🙂 Tak fordi du deler den med verden!

  2. […] Men er stoppet mit i det hele, for hvad er det lige der sker der inde bag de åbne skodder? Så skal du vide, der er bare mig, der danser rundt til denne her  […]

Skriv et svar

