En sand ven

Posted: 2. november 2010 in Eksistentielle temaer

For mange år siden havde jeg en rigtig god ven. Sådan en ven som gjorde en stor forskel i mit liv. En ven som kendte mig på godt og ondt. Med andre ord en ven som på en særlig måde boede i mit hjerte.
En dag synes hun, at vi var vokset fra hinanden. Hun “slog op” kasserede vores venskab.  Jeg blev forladt. Hun ville ikke længere have mig som ven, det fik mig til at føle mig værdiløs………….. Jeg sørgede over tabet og græd, græd, græd, græd.

På den anden side af jorden er langt hjemmefra. Væk fra alt det kendte. Væk fra venner og familie. Venskaber skal vedligeholdes og det kan til tider være svært på afstand. Ikke alle venskaber holder til den lange adskillelse!
Sådan er livet venskaber kommer og venskaber går.

Det er altid muligt at blive forladt eller forlade. ALTID. Det er et livsvilkår hvad enden vi vil det eller ej!

Derfor er det en rigtig god ide at være gode venner med sig selv. Der er INGEN du er mere sammen med end DIG. 24 timer i døgnet = hele tiden.
Ingen andre end dig ved præcis hvordan det er at være dig. Ingen andre kender dine fejl og mangler og SKAL leve med dem. Derfor er det en rigtig god ide at du kan holde ud at være sammen med DIG – være en sand ven med dig selv!!!

Hvad gør DIG til din EGEN bedste VEN???

Kommentarer
  1. Uha Mie, det gav lige et sug i maven, fordi jeg for 4 år siden var den, der ‘slog op’ med en veninde, jeg havde haft i virkelig mange år. Jeg var nødt til det…men det piner mig stadig. Også selvom jeg holdt den på egen banehalvdel (‘jeg kan ikke finde ud af at være den ven, du efterlyser’). MEN mht. at være sin egen bedste ven, så er det jo et super godt spm. Jeg synes, jeg er en god ven overfor mig selv, men på hvilken måde jeg er det, må jeg lige gruble lidt over.

    • Kære Anette,

      Hvor er jeg glad for at du sætter perspektiv til mit indlæg. For at forlade eller blive forladt kan bestemt være to sider af samme sag. Begge parter mister “noget” der var engang, og det “noget” kan bestemt også være et tab for den der vælger at afslutte et forhold.
      Jeg får lyst til at skrive YES. Først fordi du formåede at holde dig på egen banehalvdel – I love it. Også fordi du valgte DIG, fremfor at holde “liv” i et venskab, hvor du ikke kunne være dig!

      Jeg håber du har lyst til at dele mere, når du er færdig med at gruble.

      KH Mie

Skriv et svar

