Boble, boble, boble…….

Posted: 9. november 2010 in Eksistentielle temaer

I dag har jeg lyst til at skrive om hvad der gør mig glad, fordi i dag er jeg sådan helt inde fra HJERTET glad! Der er flere grunde til min glæde og den jeg vil dele lige nu handler om fællesskabet. Det at være sammen med en hvor det føles godt og meningsfyldt.

I dag har jeg mødtes med Magda for første gang i mit liv. Magda og jeg er fælles om at lave terapi, og her på den anden side af jorden, har jeg virkelig savnet et fælleskab med andre der har passion for det terapeutiske arbejde, som jeg selv har, og det har Magda.

Mit møde med Magda, minder mig om vigtigheden af at have mennesker jeg kan spejle mig i. Mennesker der ved hvad jeg taler om, når jeg taler i terapeutiske termer. Mennesker hvor vi i samtalen bliver fuldstændig optaget og opslugt af at snakke om det vi er fælles om. Mennesker hvor jeg kan genkende noget af mig selv.

Så i dag er mit indlæg fuld af bobler. For på trods af verden, sprog, tid og sted. Så har det efter ihærdigt søgen været muligt at finde en som “MIG”.

Jeg sender mine bobler videre til dig igennem cyberspace, og håber at de må være store og klare nok til at du kan spejle dig i dem og finde det fælleskab som giver mening for dig. For det kan være enormt ensomt ikke at have fællesskab med nogen der har samme passion som en selv………..

BOBLE, BOBLE, BOBLE

Kommentarer
  1. Louise siger:

    Tillykke med dit nye bekendtskab🙂
    Jeg forstår lige præcis hvad du mener, når du snakker behov for en/flere at spejle sig i. Jeg har også fundet en her i BRX som jeg kan dele selvudviklingssnakke med og det har været guld værd. Men ellers vil jeg altså også lige fremhæve bloguniverset. Hvad jeg ikke har kunne finde af fysiske fællesskaber her, har jeg kunne finde i virtuel form i blogverden. Og det nyder jeg i stor stil. Kh Louise

  2. Jeg er helt helt enig Louise. Uden fælleskabet i cyberspace havde det været svært. Jeg har også ofte haft stor glæde af blogfælleskabet, og det er jo blandt andet derfor jeg har mødt dig…………….

Skriv et svar

