Den søde tid………

Posted: 23. november 2010 in Ikke kategoriseret

Jeg ser for mig, hvor smukt der er i DK lige nu. Flotte glas kugler, bånd, de skønneste lys, gran hyacinter og mistelten. Hvis det ikke allerede bugner i butikkerne, så ved jeg at det kommer lige om lidt.

Hmmm, det er også den liflige duft af clementiner, figner, julekringle og marcipan. Åhh ja, en skøn tid med hygge, glæde og i overflod af mad og andre gode sager, som ikke findes her på disse kanter.

I sidste uge kom Claus hjem, efter en kort tur i DK. Jeg havde naturligvis sendt en ekstra kuffert med ham, og en indkøbsliste med alverdens godter. Jeg kunne næsten ikke vente, til han kom hjem igen. Det var ikke kun på grund af savn at min længsel var stor. Der var også marcipanen og alle de andre lækkerier. Store fede ruller marcipan………..mmmmmmm.  
Så hørte man mig, inden manden næsten havde fået smidt overtøjet; “hit med lakridserne.” Lige derefter så så man mig, som et meget nedtrykt og slukøret æseldyr, for derude i den STORE business verden, der havde Claus glemt alt om marcipanruller og indkøbslister.

Heldigvis har jeg tilmeldt mig Isabella Smiths hjemmeside, så kan jeg sidder her og savle over alle de ting jeg ikke kan få. Jeg ved godt at billedet er DÅRLIGT, men se lige her. MARCIPANCREAM i mine ører lyder det fuldstændigt ubeskriveligt lækkert……

Så til et godt gamlet ordsprog SE men ikke RØRE, som på en ny måde bliver så levende for mig i denne søde tid……….

Skriv et svar

