Meget tankevækkende………..

Posted: 10. december 2010 in Kina i et hverdagsperspektiv

Jeg er lige kommet hjem fra en helt fantastisk ferie, og føler mig frisk som en havørn, glad som en dansenisse og så taknemmelig over mit liv, at jeg engang imellem må nive mig selv i armen for at være sikker på at jeg er vågen……………..

Jeg har blandt andet været i Singapore. Singapore er vidunderlig, ren, flot, civiliseret, en by med helt sin egen stil også er der indkøbscenter så du tror det er løgn! Der er så fint pyntet til tropisk jul en noget surrealistisk oplevelse. Jo, der var godt gang i (h)julene, prøv lige at se dette billed

Så skulle alle mulighederne for at få en “lykkelig” jul være lige inden for rækkevidde.

I Singapore er der små dele af byen som har fået sit eget kvarter. Der er det kinesiske, indiske, malaysiske og engelske kvarter.
Den sidste dag besøgte vi det engelske kvarter, og da vi kom dertil mindede det mest af alt om en slags tivoli. Da vi var noget i tvivl om vi var det rigtige sted, spurgte vi en asiasisk mand som vi mødte på vores vej, og han svarede; “yes, it is here all the expat comes and drink.”

Jeg kan ikke lade være med at reflektere over den sætning, for er det sådan asiaterne ser på os udlændinge? Os der lever i et lykkehjul og drikker……………

Jeg bliver endnu mere tænksom, når jeg kikker mig omkring. For de fleste asiater drikker meget lidt alkohol, og hvis de drikker, så er det oftest kun et enkelt glas. Så tænker jeg på den meget dyre, men berømte singapore sling, som vi naturligvis måtte smage på det helt fantastiske og autentiske Raffles hotel.

Jeg siger skål og reflektere videre over asiaterens budskab.

I næste uge kommer mine indlæg til at handle om en ganske særlig og kærlighedsfuld begivenhed. Indtil da vil jeg ønske dig en rigtig glædelig weekend, som måske bliver fyldt med sneøl og dejlig varm julegløgg……………..who knows

Kommentarer
  1. Louise siger:

    Lyder som en dejlig ferie til trods for det lidet flatterende synspunkt på expats i Østen. Eller måske var han ligeglad men konstaterede bare, at det var sådan det var? God weekend,
    Louise

  2. Hej Louise,

    Jeg oplevede hans kommentar som en slags konstatering.

    Håber du har haft en god weekend og er frisk og klar til en ny uge.

    Kh Mie

Skriv et svar

