Kærlighedens modpoler

Posted: 21. januar 2011 in Eksistentielle temaer

De sidste dage har jeg læst mig igennem min indbakke som blandt andet bestod af en bunke nyhedsbreve fra spændende iværksættere. Et havde de alle til fælles. De har gjort sig mange tanker om hvad 2010 gav dem og hvilke mål de vil sætte for 2011. Mål som skal være med til at forøge deres intjening og business. Nogle har endda holdt spændende nytårskurser med mål for 2011 for øje. Meget meget fornuftigt og meningsfuldt, og normalt gør jeg mig også selv tanker inden jeg går ind i et nyt år. Bare ikke i år. Ikke et eneste nytårsforsæt har jeg tænkt. Ikke ET. Ikke et eneste mål har jeg sat. Ikke ET.

Tilgengæld har jeg tænkt en hel del om kærlighed. Faktisk har kærlighed fyldt det hele. Både i slutningen af 2010 og i starten af 2011. Et stort KÆRLIGHED. Kærlighed er ikke noget du kun har til et menneske. Nej, kærlighed kan du have til mange på en gang og på forskellig vis.

Normalt når jeg tænker på kærlighed, så tænker jeg på alt det skønne. Har du tænkt over kærlighedens modpoler?  
På den ene side så er kærlighed – blødt, skønt, lykke, glæde, samhørighed, lidenskab, ægteskab……….og på den anden side så kan kærlighed også være – adskillelse, smerte, sorg, forlathed, ensomhed………. Kærligheden rummer det hele! Du kan ikke kun vælge det gode af kærligheden, for når du vælger den, så er der altid bagsiden nemlig muligheden for at miste!

Hvad enden du har været mere modernet end mig, og har fået sat dig dine mål for 2011 eller ej, så ønsker jeg dig den skønneste og kærlighedsrige weekend – Mie

Skriv et svar

