Hvor svært kan det være………

Posted: 27. januar 2011 in Kina i et hverdagsperspektiv

Forleden var jeg nede hos min lille lokale og meget søde købmand. Jeg skulle blot købe en flaske soya, og hvor svært kan det egentligt være. Uden overdrivelse var der nok omkring 50 forskellige flasker at vælge imellem, og på disse kanter er der ikke mange der taler engelsk for slet ikke at tale om dansk! Så på mit meget simple kinesisk forsøgte jeg, at finde ud hvilken en jeg skulle vælge.

Denne her fortalte den søde købmand mig

Jeg købte og undlod at finde ud af hvorfor denne her og ikke en af de 49 andre, for hvor svært kan det egentligt være………………….

Kommentarer
  1. Kære Mie…tak for din kommentar. Det er alt for længe siden jeg har været forbi en update hos dig. Du var væk i længere tid….men det er vist noget tid siden. Håber alt er OK derude i Kina og soya-valgmulighedernes land. Knus A

  2. Tak, kære Anette, her er alt vel.

    Her er ikke meget sol lige nu, men vid hver gang jeg er i nærheden af solen, så tænker jeg på dig…………, og skynder mig at få solcream på!

    Xin nian kuaile – Mie

Skriv et svar

