Lanterne festival

Posted: 18. februar 2011 in Kina i et hverdagsperspektiv

Velkommen til kaninens år. Her på den anden side af jorden hvor det er måne kalenderen der styre årets gang, gik vi ind i kaninens år for 16 dage siden. I går aftes var den sidste dag i fejrelsen af det nye år. Lanterne festival. Sikke en fest. Det startede meget tidligt i går morges. BANG BANG BANG rigtig mange høje brag. Op af dagen skete der også lidt bang bang, men ikke noget at skrive hjem om. Klokken 17.30 gik den helt store fest i gang. Selv om dette er mit 3. kinesiske nytår, så har jeg aldrig oplevet noget lignende. Det forsatte i en uendelig køre. Ligegyldigt hvilket vindue vi kikkede ud af, så var der fest på himlen og denne gang med farver. Det forsatte lige til klokken 24. Det ringer forsat for min ører, og selvom vi bor på 7. etage, så var det ikke let at kommunikere inden for i vores stuer.

Jeg ved personligt at kaninens år vil byde på en masse forandringer for min mand og jeg. Hvilke ved vi endnu ikke, men helt sikkert vil der kommer flere farver og et væld af nye oplevelser. Det er altid spændende at gå ind i et nyt år. For ALT kan ske. Der kan ske både skønne ting og smertefulde ting og heldigvis er det aldrig til at vide hvilken vægtskål der kommer til at veje tungest!
Må dette år være et år, hvor du er tro mod dig selv. Har du kærlighed til dig selv, så er det letter at gå igennem livet, også nå vægtskålen med smerte kommer til at tynge for meget ned!

Nu hvor kaninens år for alvor er skudt i gang, vil jeg ønske dig, at det må blive de skønne og livgivende oplevelser som kommer til at veje tungest i din vægtskål.

Happy New Year of the Rabbit. I wish you a lots of LOVE – just for YOU

Kommentarer
  1. Superheltemor siger:

    Ih det ser spændende ud!
    Hvad var sidste år egentlig?

  2. Hej Superheltemor,

    Velkommen hertil. Sejt navn, som jo passer superhelteagtigt til dig. Wauw. Jeg er imponeret. Du må have dine hænder fulde………….

    Sidste år var det tigerens år. Måske jeg skulle skrive lidt om månekalenderens dyr ved lejlighed???

    God og superheltedag til DIG.
    Kh Mie

Skriv et svar

