3 super inspirerene business kvinder

Posted: 25. februar 2011 in Så til noget helt andet.............

Velkommen til denne sidste dag i min præsentation af 8 unikke danske powerfulde kvinder, som jeg med stor glæde og inspiration læser med hos.

I dag står den i businesens tegn. Herunder kan du møde 3 danske kvinder, som jeg oplever, formår at give janteloven et godt og velfortjent spark bag i!!!

Først skal du møde kvinden som har lært mig alt, hvad jeg ved om blogging. Navnet er Julia Lahme. Sorry Julia, jeg ved godt at de sidste dages indlæg er alt for laaaange.
Jeg var deltager på Julias første kursus i tekstforfatterri. Her hjalp Julia mig med at finde frem til mit ultimative skrive ord. Ordet blev ved med at poppe op. Jeg ville ikke have det. Jeg ville meget heller have et andet ord.  Tak. Jeg fortalte det til Julia. Julia sagde, at når det blev ved med at poppe op, så var det mit. Ok, så tager jeg det. Julia ved jo, hvad hun taler om. Nu har jeg tygget på ordet i snart et år. Ja, så langt tid har det taget mig at få det fra min hjerne, ned og på plads i mit hjerte , ud i min hænder og ned på papiret. Vil du lige som jeg, gerne lære noget om tekstforfatterri, blogging og skriveord. Så tøv ikke. Meld dig under Julias faner. Hun fører vej. Hvis du vil………. Mit 1. skriveord er kærlighed. Hvad er dit???

Pssttt Julia er også en blændende forfatter, se her hvad hun har skabt

Den næste business kvinde er Mette Holbæk. Mette ved en hel masse om hvordan du kan få succes som selvstændig business kvinde. Hun ved også noget om bøger. Og om forlag. Hvis du går med en drøm om at skrive din egen bog, så tøv ikke med at klikke dig hen til Mette. Hos Mette kan du i løbet af nul komma nul dut købe dig til et helt fantastisk, struktureret og brugbart online kursus i hvordan du skriver din egen bog. Hvordan du kontakter et forlag. Arbejdsprocessen er der. Det er bare at gå i gang. Tænk engang, måske Mette inspirere dig så meget, at du inden dagen er omme sidder ved tasterne og er i gang med at berige verden, ved at skrive udfra dit verdensbillede………..

Til slut vil jeg præsentere dig for den kvinde som ENDNU ikke har en blog. Faktisk så har jeg personligt hørt hende sige, at hun gerne vil have en blog. Så hvem ved måske en skønne dag popper endnu en blog op i cyperspace. Damen du her skal møde er Pernille Melsted.
Da jeg kom til Kina og havde sat mit liv i parentes hjemme i dk (ja, det trak tænder ud), så gav det mig en form for støtte og opmuntring at modtage nyhedsbrev fra Pernille. Terapeutisk samvær er en kæmpe stor mangelvare i denne del af verden.  Så jeg slupprede ivrigt Debbie Ford og Pernille Melsteds tanker omkring skygge arbejde i mig. Jeg er helt enig med de damer. Der er ingen, hurtig eller let vej til forandring. Udvikling er ikke et hurtigt fix. Udvikling tager tid. Lang tid. Hvis du vil hele livet…………..
Psssssttttttttt Jeg glemte noget.Vigtigt.  Har jeg skrevet Pernille, må jeg også skrive PASSION. Ved du ikke hvad jeg snakker om, så skynd dig at linke til Pernille. Hun er den ultimative ekspert på området. Trust me.

Som skrevet tidligere så kender jeg ingen af damerne personligt. Endnu! Istedet for at give denne blog awards videre til dem, vælger jeg min egen udgave.

Kære Louise, Christina, Victoria Sophia, Anette, Christina, Maren (+ smukke Allan og krydderurteblomsterbørnene. De er ligesom en del af det hele – ikk?), Julia, Mette og Pernille,

Tak fordi du er derude i cyperspace et sted. Tak for super inspiration, ærlighed, mod, skønhed, smil, spejlet, indsigterne, ordene, passionen…………… Jeg hejser Dannebro for dig her på den anden side af jorden.

Hvis du af personlige eller af business årsager (tro mig herude er der MEGET brug for din inspiration) kommer til Kina, så er du hermed inviteret til at blive hentet af min private chauffør i lufthavnen og blive transporteret hjem til mig, hvor jeg vil servere kinesisk kaffe bord

Med efterfølgende drink på verdens vildeste, sejeste diskotek – SOHO (det mener vores unge mennesker i hvert tilfælde). Ok, hvis du hellere vil mødes hos mig i DK, så blive det under noget mere ydmyge forhold. Hjemme i kolonais med mit seperationstoilet og solfanger. Tilgengæld har jeg den smukkeste udsigt og den blødeste og mest lækre Mullekat…………….

Som en sidste del i denne blog awards, som jeg har modtaget fra hende her, så har du i løbet af weekenden mulighed for at læse om 8 meget personlige ting om mig. Lige her på bloggen.
Jeg ønsker dig en fantastisk livsnydende og kærlighedsrig fredag – Mie

Kommentarer
  1. Kinesisk kage og godt selskab kan ingen vel få for meget af. Tak, Mie.

  2. Louise siger:

    Jeg forstår godt, at dit ord er kærlighed. Du oser af det her på bloggen! Og jeg kan jo ikke udtale mig udfra noget andet, da jeg kun kender dig herfra. Men gennem dine ord strømmer i hvert fald masser af kærlighed, som jeg helt klart kommer tilbage for at få mere af. Også gerne i fysisk form, hvis min vej skulle falde forbi Kina🙂.

  3. TAK også til jer to.
    Kærligst Mie

  4. Kunne være interessant med et besøg i Kina. Tænk bare hvor spændende det kan være, at sidde herhjemme på en cafe og se på mennesker… hvordan er det så ikke, i et land der har en helt anderledes kultur. Det må være noget af et eventyr.
    Dbh Cammilla

  5. Hej Camilla,

    Kina er et eventyr og til tider en udfordring. ALT her er anderledes. Lige fra de at tælle til 10 på fingrende til menneskesynet. Det er fantastisk at få lov til at være tæt på, og få kulturen bare lidt ind under huden.
    Lad mig vide hvis du kommer til Kina. Vid du er velkommen.

    God dag til dig, kh Mie

Skriv et svar

