Lækkert hår

Posted: 8. marts 2011 in Kina i et hverdagsperspektiv

I Kina kan du blive klippet for under 10 kroner. Må siges at være meget billigt. Personligt synes jeg at det kræver stort mod at gå til en af de lokale kinesiske frisøre. Det tog mig en rum tid før jeg end overvejde, at få en kineser til at sætte en saks i mit hår.
Hjemmefra Danmark er jeg MEGET forkælet hvad frisør angår. I snart 25 år er jeg blevet klippet af min veninde Lene, som ejer denne supper lækre og eksklusive salon. Det hele er økologisk. Ingen kemikalier. Ingen parabener. Total nydelse.

Heldigvis har en kær kollega introduceret mig til ham her

Må jeg præsentere dig for Kristoffer. Jeg kører gerne 180 kilometer hver vej, for at sætte ham i stævne. Kristoffer er kineser. Født og opvosket i Sverige. Uddannet  makeup artist i Sverige og Londan. Uddannet frisør i Danmark. Er det ikke FANTASTISK. Han ikke alene taler engelsk. Han taler DANSK. Så elsker han at nusse i hår. En klipning hos ham tager hurtigt et par timer. Så det er med at have god tid. Tilgengæld modtager du et lille drinkskort ved ankomst, så det er bare at bestille.

Inden Kristoffer begynder at rode i mit hår, så skal det lige vaskes, hvilket oftest foregår liggende i Kina. Naturligvis følger der lækker hovedbundsmassage med i prisen.

Selvom et besøg hos Kristoffer bestemt er et værdigt alternativ til Hair By Nature, så savner jeg muligheden for at få helsehår på høje hæle.
Snyd ikke dig selv for et total livsnydende og eksklusiv besøg hos frisøren. Hvis du hilser Lene og Jørgen fra mig, så er jeg sikker på at de giver dig en ekstra helsende nylavet smoothie.

Skriv et svar

