Opskrift mod jetlag SØGES

Posted: 10. marts 2011 in Dagligdagens små og store dilemmaer

H. C. Andersen sagde, “Rejse er at Leve.” Jeg er helt enig med Hr. Andersen. Nogen gange er jeg dog i lidt af et dilemma. Jeg kan nemlig ikke skrive, at jetlag og jeg er bedste venner. Nærmest tværtimod.
Jeg tror, at det er mig der bestemmer. Siger lige så stille, “Godnat og sov godt”. Det går også meget godt til en start. Efter en time, siger jetlag PLING “Vi skal op. “Nej,” siger jeg, og vender mig om på den anden side.
“Jeg er sulten,” råber jetlag. Efter en times roden rundt giver jeg jetlag noget mad, svarer et par mails, og derefter forklare jeg jetlag nok så moderligt, at NU skal vi sove.
“Jeg er tørstig,” råber jetlag. “Jeg skal tisse………..” Rode, rode rundt. Er du klar over hvor meget uorden jetlag kan skabe i MIN seng. Sengetøjet bliver nærmest flået fra hinanden, og inden at jeg ser mig om, er der stakkevis af bøger, computer og neglelakfjerner i MIN seng!

Det er 1000 gange værre at være ramt af jetlag end at have små børn der skal op om natten. Eller også er det bare 1000 år siden, at min søn var så lille, at jeg fuldstændig helt og aldeles har glemt hvordan det nu var at det var!

Imens jeg reflektere over tiden der er gået, så søger jeg efter opskriften mod jetlag……………….

Skriv et svar

