Mere synd………

Posted: 22. marts 2011 in Kina i et hverdagsperspektiv

Som jeg skrev i mit indlæg i går, så var jeg ikke hel ren i kanten i mit interview på den lokale politistation. Det er ikke helt godt med mig for tiden, for se hvad jeg puttede i lommen i fredags fra det meget lokale hospital

Grunden er at jeg bestemt ikke er meget for at lægge krop til en en kinesisk nål i mine årer. Jeg lånte denne nål med hjem over weekenden for at kikke lidt nærmere på den. Sagen er nemlig den, at der er fundet nåle i Kina, hvor man har fundet ud af, at nogen har samlet nåle fra hospitalerne, vasket dem og puttet dem i nye æsker og solgt dem igen. Ja, så er de jo nærmest lige så gode som nye! Ok, måske er jeg en smule sart, men faktisk bryder jeg mig overhovedet ikke om den mulighed at skulle stikkes i armen med en nåle der godt nok er blevet vasket, men måske også har været i en andens arm, ben eller hvordetnuermuligtatstikkeennålhen………………..

Der var ingen vej uden om, hvis jeg vil have min opholdstilladelse, så er det bare frem med armen

På et autentisk kinesisk hospital kan du gå lige ind fra gaden, betale cirka 500 danske kroner og på under en time, kan du have fået en hel helbreddelsestest. Hvilket vil sige syns test, blodprøve, urin prøve, ekg, røntgen, blodtryk og en analyse af det hele. Du skal så ikke være super sart, fordi papiret du ligger på bliver ikke skiftet fra patient til patient. Dørene står vidt åben, så alle kan følge med i det hele (jeg råbte dog noget op, da jeg lå der med min bare bryster), der er heller ikke nogen grund til at spritte instrumenterne af efter hvert brug og tisse prøven går du med i et åbent glas fra den ene ende til den anden ende og satser blot på at der ikke er for meget der svupper over. Hvem talte om privatliv……………….

PERSONLIGT HÅBER JEG PÅ ET GODT HELBRED DER ER SÅ STÆRKT SÅ STÆRKT AT DET ER UDEN FOR SMITTEFARE FOR KINESISKE BAKTUSSER

Skriv et svar

