Enlig mor

Posted: 15. april 2011 in Eksistentielle temaer

I går fortalte jeg dig om mit møde med Mo. I dag ville jeg dele en særlig lille snak, jeg havde med hende.
Mo kunne ikke rigtig forstå vores familie konstalation. Dine børn. Mit barn. INGEN fælles børn. Hvordan hang det nu sammen???????? Du har sikkert allerede regenet det ud, nemlig at både Claus og jeg har haft et liv før vi mødte hinanden. Det liv har medført børn. Et til mig og fire til ham. Mo forstod det ikke. Eller måske forstod hun det med Claus, men med mig gav det ikke mening, for hende. Mo kikker alvorligt på mig med sine store mørke øjne, og fortæller, at hvis det var hende der havde fået en søn uden for ægteskabet, så ville ikke alene hun være udstødt, sønnen ville blive udstødt af lokalsamfundet og ikke have en chance i livet. Ikke EN. Han vil være uren. Et uægte barn. Hordan det så er muligt at et barn kan være uægte?

Med denne lille snak mellem to kvinder fra hver sin verdensdel, tænker jeg tilbage på, da jeg er 21 år, og selv valgte at blive enlig mor. For mig var det en let beslutning, og jeg ville i den givende situation vælge det samme i dag. Åh jo, det har langt fra altid været let. Faktisk har det været rimeligt hårdt, ALTID være den eneste ansvarlige i valg for min søn. 24 timer hvert døgn. Plus alt det andet der følger med at være enlig mor……….. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan vores liv havde set ud, hvis min søn og jeg var blevet lukket ude, på grund af mit valg!

Jeg er lykkelig for at være født under danske stjerner. Jeg elsker min søn dybt i mit hjerte, og for mig, der er han det mest  ÆGTE, jeg overhovedet kan forestille mig

Skriv et svar

