Krydderurteskraldespand

Posted: 20. maj 2011 in Kina i et hverdagsperspektiv

Ej, er der noget skønnere end duften fra friske krydderurter. Persille. Dild. Eller en kartofelmad med purløg. Mmmm, jeg bliver helt sulten.

Når jeg har været en tur vest på, så fylder jeg ofte kufferten op med al slags lækkerier. Godt nok er det hemmeligt, for jeg må ikke. Hvis jeg spørger de kinesiske myndigheder. Så det lader jeg være med. Altså at spørge dem.
Denne gang har jeg  bragt de skønneste, duftende krydderurter med tilbage. De stod så fint side om side i små krukker. Desværre satte jeg dem et dumt sted. Et meget dumt sted. Jeg satte dem nemlig lidt for tæt på det hjørne, hvor jeg nogle gange ligger ting der skal smides ud.

Jeg kan ikke påstå, at vores kære hushjælp Ping (som jeg er super glad for), har grønne fingre. Nej, hun kunne aldrig drømme om, at fjerne disse fra bordet og smide dem i skraldespanden

Tilgengæld synes hun ikke at min skønne små duftende krydderurter er værd at samle på. Da jeg forleden glad kom hjem, og ville nippe af de små grønne til madlavningen. Ja, så kunne jeg kikke meget langt efter krydderurterne i skraldespanden.

Anden kultur er mange ting!

Skriv et svar

