Syrener

Posted: 23. maj 2011 in Så til noget helt andet.............

Jeg forestiller mig, at haverne hjemme i DK lige nu har en sødmene duft fra de skønneste syrener.

Jeg er vild med syrener. Jeg synes, at de er smukke på sin egen helt fantastiske måde. De får mig til at være i en tilstand af lethed og glæde. Så dufter de, så skønt. På en eller anden måde giver de mig et hurtigt kick af lykke. Mon det har noget at gøre med at de blomstre til min fødselsdag? Jeg ved det ikke.

Når nu jeg skriver fødselsag, så kommer jeg til at tænke på lærer Christensen fra folkeskolen. Han var en sjov fætter. Lignede en total happy mand. Altid smilende og iført sine konfirmationsbukser. Altså bukser som var noget for korte.
Når en af os unger havde fødselsdag, så kom han altid hen og spurgte; “hvor gammel er du nu?” Ligegyldig om vi svarede 7, 12 eller 15 år, så tog han vores hånd i begge sine hænder, rystede den op og ned, alt imens hans pandehår blev ved med at ryge ned i hans øjne. Han var naturligvis iført sine konfirmationsbukser og sit happy smile. Alt imens han sagde; “skøn alder, skøn alder.”

Enhver alder var skøn ifølge lærer Christensen. Selvom jeg dengang grinede meget af ham, så er han en af de lærer som alligevel har gjort et stort indtryk på mig med hans positive og glade facon. I alt sin enkelthed spredte han en duft af lethed, glæde og sang. Præcis lige som syrenerne hjemme i haverne.

Jeg synes, Hr. Christensen har ret. SKØN ALDER

Kommentarer
  1. Lene Kj. siger:

    Ja, Mie syrenerne er her og det har jo også lige været din fødselsdag!
    Endnu et tillykke fra DK, Roskilde og jeg/Lene

  2. Og også din fødselsdag, kære Lene

  3. […] skal der til en dag som i dag. En kær veninde af mig, har fødselsdag i dag. Hun fylder 50 år. Skøn alder! TILLYKKE, kære […]

Skriv et svar

