Når den lille bliver til stor

Posted: 25. maj 2011 in Kina i et hverdagsperspektiv

I dag har jeg handlet snack og vand til vores eventyrstur senere på dagen. Jeg var i et supermaked, hvor jeg normalt ikke handler. Faktisk har jeg kun været der to gange. Stedet er noget usselt. Ligger i en kælder. Der er mørkt. Og der lugter lidt. Der er kun to indkøbsvogne, hvoraf den ene er gået i stykker, og den anden på det nærmeste ikke til at køre med. Når du endelig får vognen til at køre, så går den i stå, fordi den havner i et af de utallige huller i gulvet, så du skal slide godt i det for at få vognen op igen. Sådan et sted har jeg handlet i dag!
Det er en af de mest fantastiske indkøbsture, som jeg har haft længe. For ved du hvad? De sødeste kineserdamer stod nærmest i kø for at få min indkøbstur til at blive ganske særligt. Når jeg talte mine små kineserord, var de tæt på at dåne af betagelse. Da jeg skulle betale, stod de i kø for at pakke mine vare sammen, alt imens de fortalte mig hvor smuk jeg var. Derefter kørte de alle mine vare op (i den vogn der nærmest ikke er til at trække) til chaufføren som holdt og ventede. WOW for en oplevelse, da jeg kom op fra kælderen følte jeg mig et kort øjeblik som en rigtig prinsesse!

Nogen gange er det den LILLE forskel, som gør den helt STORE forskel!

Faktisk var det slet ikke det jeg ville skrive om i dag. Det blev det så. En hel autentisk kinesisk hverdagsbegivenhed frisk fra fad!
Jeg er tilbage her på bloggen den 6. juni, dog kun for en ultra kort bemærkning.
Jeg håber, at komme tilbage med endnu en eventyrsfortælling……..

Pas på dig derude i verden.

Husk at også du kan gøre en LILLE ting, som for en anden er STORT!

Skriv et svar

