En ganske særlig rejse

Posted: 6. juni 2011 in Kina i et hverdagsperspektiv

Min mand og min eventyrsrejse kan jeg roligt sige har været oppe i højderne. For at vende os gradvis til højden, valgte vi at starte vores rejse med en togtur på 48 timer. Meget interessant og anderledes oplevelse!

Allerede på togstationen var der noget at kikke på for du milde kineser, her var mildt sagt mange mennesker

Der var forskellige måder at bruge ventetiden på


og forskellige former for kufferter og lignende

Togturen var særlig interessant. I sidste øjeblik fik vi to softsleeper senge. I Kina er der ikke mulighed for at reserver tog, du kan først købe billeter få dage før afrejse og det går efter først til mølle princippet, så vi holdte vejret og pustede roligt ud igen, da vi fik de to billeter. Togkupen var lille og hyggelig med plads til fire personer. Ikke meget plads. Vi havde følgeskab af to kinesere, som heldigvis var meget søde og stille. Nogle kinesere har det med at snotte, hakke, pruste og stønne i en uendelighed, så vi var noget lettede over vores stille og rolige rejsefæller

Toiletforholdene var en sag for sig. Der var to toiletter hvor af stå toilettet bestemt var at fortrække. Alligevel sagde min mand til mig; “husk at tørre dine sko godt inden du træder ind i kupen igen.” Jeg vil overlade til din egen fantasi, at forestille dig hvordan der så ud og ikke mindst lugtede. Dog vil jeg lige nævne, at den ene gang jeg gik ud fra toilettet, gik en af togets kokke ind på toilettet. I fuld mundering, hvilket vil sige iført kokkehue og tøj……….

Jeg tager afsted på adoptionstur idag, og du kan læse mere om vores tur, når jeg er tilbage her på bloggen fredag eller lørdag. Indtil da, må du nyde livet lige der hvor du er!

Skriv et svar

