Og ha en god dag

Posted: 25. november 2011 in Ikke kategoriseret

Da jeg var 14 år og første gang så filmen Christiane F, viste jeg med det samme, hvad jeg ville være når jeg blev stor. Jeg ville være socialrådgiver og arbejder med misbrugere. Efter mange omveje blev det sådan. Det mest politiske korrekte er nok at skrive, at jeg igennem mange år arbejdede med udsatte voksne. I daglig tale hedder de kære mennesker prostitueret, misbruger, kriminelle og hjemløse. I gadesprog er de luder, lommetyv og junkier.
Langsomt kommer det snigende.  Jeg er træt. Færdig. Ramt af at arbejde med disse mennesker, som altid står på grænsen mellem liv og død. Altid med et ben i hver lejer. Vælger jeg livet. Eller er det døden. I dag.

Det er nu efterhånden en del år siden. Når jeg i dag går forbi de hjemløse på Nørrebro station, så kan jeg ikke lade være med hverken at reflektere over deres “HVAD DRØMMER DU OM?”, og smile over, at uanset om du køber hjemløs avisen eller ej, så får du et, “OG HA EN GOD DAG”, med på din vej.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, gad vide om de kære hjemløse har været på branding/service kursus, siden jeg sidst befandt mig i branchen?

HA EN GOD DAG. OG WEEKEND MED.

Skriv et svar

