2100 Ø

Posted: 30. november 2011 in Ikke kategoriseret

For år tilbage da var Vesterbro et virkeligt dårligt sted at bo. Det blev der gjort noget ved. Narkomanerne blev stresset af politiet. De fik bøde for at opholde sig i gadebilledet. Så var de væk. Og by fornyelsen var igang.
På Nørrebro var det andre overskrifter. Frikirke præst. Ungdomshus. Skyderi.
Østerbro er til gengæld noget ganske særligt. Her bor alle de fine. Pæne. Mondæne. Og ordentlige mennesker. Tro jeg. Eller måske mere korrekt troede jeg. For nu hvor jeg er tæt på Østerbro, så opdager jeg, at der er en del af Østerbro, hvor det er hip at bo. Og der er en del af Østerbro, hvor det er pip at bo. Hvorfor det er sådan, er ikke tydeligt for mig. For at få det hele til at gå op i en højer enhed, så tænker jeg, hvad blev der egentlig af alle narkomanerne, frikirkepræsten, ungdomshuset og alle skyderierne?
Er de flyttet til 2100 Ø? Altså den del hvor det er mere pip end hip at bo……………

Skriv et svar

