Det er også en del af hele eventyret………….

Posted: 16. december 2011 in Ikke kategoriseret

Efter flere måneders forberedelse. Flytten og pakken ned. Udfyldning af det ene papir efter det andet. Så er vi landet. 107 kasser fra Kina er pakket ud og sat på plads. Plus skønne og gode ting fra DK, som vi igen genser efter tre år på lager. Køkkenet er installeret (ja, tænk sådan noget følger ikke bare med). Telefon og internet er oppe at køre, hvilket er en af de helt STORE ting, når jeg tænker på Claus og mine evner på netop dette område……. Ja, selv julekasserne er sågar pakket ud. Skønne gamle danske salmer strømmer ud af højtalerne. Sunget af en endnu skønnere kvinde – Etta Cameron.
Så sidder jeg her. Har ufattelig god tid til at mærke MIG. Midt i alt det nye. Spændende. Smukke. Foranderlige. Skønne. Mærker jeg også, hvad det gør ved mig, at være i et nyt land. Fremmed kultur. Nyt sprog. Ingen venner. Intet kendt. Omkrandset af alt nyt. Anderledes. Igen. Maven trækker sig sammen. Tårerne triller ned af mine kinder. Føler aleneheden komme snigende. For et kort øjeblik. Kikker søgende i postkassen. Det kan være, at der er nogen der tænker på mig hjemmefra? Længsel. Afsavn. Og vidne om at i morgen er der atter en dag. I morgen har jeg helt sikkert igen mod til at træde ud i alt det nye. Anderledes. Fremmed. Jeg for se.
Det er også en del af hele eventyret……….

Kommentarer
  1. Louise siger:

    Åh, hvor jeg husker den første tid i et nyt land. Alene. Men jeg tænker, at da du har prøvet det før, så kommer du nok hurtigere ovenpå igen. God vind i det franske! Kh Louise

  2. Kære Louise,

    Tak, og dejligt at skrive sammen med dig igen🙂.

    Ja, jeg har prøvet det hele før. Og alligevel er alt nyt! For mig er vejen igennem det, at acceptere at det er som det er. Og det er ok!

    God december dag til dig, kh Mie

Skriv et svar

