Det kære æseldyr

Posted: 19. december 2011 in Ikke kategoriseret

Jeg reflektere over, hvor min æseldyrsstemning er blevet af. Er den mon taget afsted? Eller ligger den i dvale? Vel vidne at min sjæl er særlig sårbar i juletiden, og derfor ofte meget modtagelig for æseldyrsstemning…..
I hvert tilfælde er jeg kommet ud af nattøjet. Har tørret mine øjne. Jeg har sågar flottet mig og brugt lidt mere tid på mit hår.  Ja, lidt rouge på kinderne er det også blevet til. Med andre ord æseldyret har lagt sig.

Jeg har altid elsket juletiden. Eller måske i virkeligheden mest alle forberedelserne til den store fest. Pyntning med de skønneste juleting. Bagning. Indpakning. Og ikke mindst at have gæster i december måned. Blandt andet derfor var det vigtigt for mig hurtigt at få pakket ud, så jeg i år har tid til at de skønne juleforberedelser.
Claus og jeg har inviteret de mennesker vi kender her i Chartres. Kender og kender er nok for meget sagt. Men de dansker der er her af samme grund som os. Plus et par franskmænd og deres familie. Alle danskerne har travlt. De skal hjem til Danmark og holde jul. Det ser ud som om, at jeg allerede nu erfarer at franskmænd ikke er nogen man sådan bare lige inviter hjem til privaten. Og slet ikke hjem til en chef med en højere position end en selv. Hierarkiet har sin egen særlige styrring her i Frankrig. Så Claus og jeg skåler i gløgg. Alene. Det kære æseldyr er forsat i dvale. Om end jeg kan mærke at dets snorkelyde puster mig blidt i nakken……

Skriv et svar

