Det nye år

Posted: 29. december 2011 in Ikke kategoriseret

Et nyt år giver altid anledning til refleksion hos mig. I år har jeg også gjort det på en lidt anden måde. Reflekteret langt ud over mig selv. Også selvom jeg ved, at jeg nærmest er en usynlig brik i livets helt store spil.
Jeg har skrevet det som en klumme lige efter vores afsked med Kina. På vores mellemstation hjemme i DK. Måske har jeg været optaget af sentimentale tanker efter vores afsked med Kina? Måske har jeg skrevet det, fordi jeg er ufattelig dårlig til at lade som ingenting, når jeg møder uretfærdighed på min vej? Måske er jeg naiv, når jeg tror på værdien af at skrive/snakke højt? Ikke gemme. Ikke glemme. Sandheden er at jeg tror på lyset. Tror på at når selv det mørkeste mørke vises frem, så kan det ikke længere forblive kun mørke.
Derfor ønsker jeg. For dig. Mig. Verden. I det nye år – 2012. At månen må lyse op, når mørket falder på. At stjernerne må lyse som ledetråde, så mørket for alvor aldrig kommer til at mørkne sindet. Må der være tro. Håb. Og kærlighed. Også der hvor det næsten er usandsynligt at lyset kan sive ind………..

GODT NYT ÅR – 2012

Du kan læse mit anderledes nytårs ønske her på siden i morgen.

 

Kommentarer
  1. Karina Andreasen siger:

    Det vil jeg glæde mig til;) Godt nytår! Knus fra os alle fire

  2. Kære Karina, tusind tak. Også godt nyt år til alle jer fire kære mennesker. Og på en ganske særlig måde, tak for det gamle…………

Skriv et svar

