Naboer

Posted: 4. januar 2012 in Ikke kategoriseret

Før vi kom til Frankrig gjore jeg mig mange overvejelser om, hvordan jeg kom i kontakt med vores nye naboer. Jeg nåede frem til, at det naturligvis var oplagt, at invitere vores nye franske naboer til dansk julebag i december måned.
Virkeligheden blev, at da det kom til stykket så mistede jeg modet. Det var ikke gået specielt godt med vores først initiativ til at inviter gæster. Der kom ikke et øje. Ville det ske igen? Tænk hvis de ikke engang meldte afbud? Eller endnu værre, tænk hvis de kom, og vi så sad der og sad. Med hver vores lille brunkage. Uden at sige så meget som et eneste lille ord.
Lige der. I ALT det nye kunne jeg ikke overskue det. Samtidig havde jeg huset fuld af bagværk. For julen 2011 skulle på ingen måde mangle noget jul.
Her stod jeg så med kagedåser fyldt til randen. Og et mod der ikke er meget værd at skrive hjem om.

Jeg pakkede disse små poser

Juleaftensdag gik jeg rundt til mine fire nye franske naboer. Ringede på. Ikke en eneste åbnede. Jeg lagde posen ved deres dør.
Så skete der et og andet……….
Først kom den ene nabo. Med en stor skål bagværk. Bød mig velkommen. Kys. Kys. På begge kinder. Ikke nok med det. Claus og jeg blev inviteret op til dem. Til champange. En anden nabo kom også forbi vores dør.
Og den gamle mand nede i stuen, satte denne pose ved vores dør til nytår

 
I det nye år – 2012. Har jeg igen mod. Til at inviter mine nye franske naboer

 

 

Kommentarer
  1. Louise siger:

    Måske svigtede modet til at invitere, men ikke hensigten til at sige goddag. Synes det var en rigtig fin gestus at give hjemmebag til naboerne, som du gjorde og på den måde fik du/I jo så også hilst på. Kh Louise

  2. Hej Louise,

    Og TAK. Naboerne spørger mig, om det er sådan noget vi gør hjemme i DK. Går rundt med små godteposer til naboerne op til jul. Så jeg har fået sat noget af et dansk rygte i gang, som jeg ikke mindst selv må huske at leve op til også til næste jul………

    Kh Mie

Skriv et svar

