Hjemme hos mig

Posted: 10. januar 2012 in Ikke kategoriseret

Marie og Eva Maria skriver, nok så rigtigt at Chartres er en smuk by. Meget smuk. Og et besøg værd.
Derfor synes jeg, at vi skal starte hjemme hos mig.

Tidligt om morgnen. Der hvor de franske skodder endnu holder dagen ude. Mærker jeg dagens komme. Slået an af sin hel egen melodi. Fuglene kvidre lystigt. En oplevelse der ikke var at finde i Kina, da fugle livet var en mangelvare. Det er en hel anden historie. Både den om fulge. Og om Kina.

Nå jeg kikker ud af mine stue vinduer, så tårner dette syn frem. Smukt. Majestætisk.

Notre Dame. Den første af slagsen. Omkring sekshundrede arbejdere har bygget på kirken i 100 år. Da de var nået halvvejs brændte kirken ned. Heldigvis iførte de sig igen arbejdshandsker, og kirken stod færdig i 1100 tallet. Hvert år er der pilgrims tur fra Notre Dame i Paris hertil.

Vores vinduer bliver dagligt fotograferet af mange turister, for oven over os

passer englene på os.

Vi har udvalgt vores lejlighed med største omhu. Her sidder sjælen dybt i væggene. Lyset falder på smukkest vis ind i vores stuer. Tankerne derimod. De går sine helt egne vegne, når du kikker ud

Du er velkommen til at sidder her i Claus`stol. Lade dine tanker komme ind. Eller ud. Imens jeg beretter om livet som medfølger.

Det hele starter sådan her…………

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Wauw, sikke et vidunderligt sted I bor, Mie – så er det næsten til at klare at være ‘medfølgende’. Spændende at læse hvad du fortæller om Notre Dame. Det får mine tanker på Ken Follets ‘Jordens søjler’, som var en af mine største læseoplevelser.
    En go’ dag til dig!

  2. Marie siger:

    Ja., det ville slet ikke være værst, at indtage Claus´s stol.Jeg har set den omtalt som “stolen.” Tænk at vågne op til den utrolig smukke udsigt og tillige bo i så dejligt et hus “med engle der våger.” Spændende igen at opfriske Notre Dames historie. Når vi drager ud på ferie, har jeg altid mange bøger med med fine oplysninger om de steder, vi vil møde undervejs. Jeg er altid dækket godt ind, da ferien ikke helt er lagt på skinner hjemmefra.
    Du kan tro, jeg vil glæde mig til at høre mere……….

  3. Sikken udsigt! Det kan jeg ikke hamle op med. Nyd det. Eva Maria

  4. Kære Madam, Claus har netop læst den bog, og sagt præcis det samme. Det er jo ikke en lille sag, så da jeg er midt i eksamensskrivning, så må den vente. Desværre. Ville ellers være en super god overspringshandling oven i alle de andre……..

    Kære Marie, det lyder som om du er godt forberedt inden du tager hjemmefra. Hjemme hos os er det Claus der sørger for at vi får set det vi skal se. Han er den klogeste! Jeg har mere end en gang tænkt, gad vide hvad jeg har fået mine historie og geografitimer til at gå med, dengang for længe siden!

    Kære Eva Maria, tak.

    God og smuk dag til jer alle
    Kh Mie

Skriv et svar

