For det første……….

Posted: 12. januar 2012 in Ikke kategoriseret

Forsættelse af min autentiske beretning af livet som medfølger – på jagt efter et nyt ord!

 

Sidder du godt?

Godt. Er der noget du har brug for?

Ok, men inden jeg går videre, så husk nu, at her hos mig, må du have det præcis som du har det!!!

Hvor kom jeg til. Jo, altså inden jeg forlader dansk jord, så mærker jeg at mit fodfæste begynder at skride i svinget.
For hvad skal der egentligt blive af mig! Min frygt går egentligt ikke på alt det nye – andre lugte, andet menneskesyn, anden himmel. Ja selv det at tælle til 10 på fingrene er anderledes. Nej, det er ikke det der optager mine tanker. Det er mere tankerne om, hvem jeg er uden min daglig dag? Uden evne til at være en mor, lige rundt om hjørnet? Uden min have, hvor jeg kan kikke op i den smukkeste himmel, når jeg har lyst? Uden venner? Og familie? Uden arbejde? Uden min vante identitet? Hvad skal der egentligt blive af mig?

Jeg føler mig skræmt. For skal mit liv nu til at bestå af shopping muligheder og kaffedrikkeri?  Inden jeg får tænkt den tanke til ende, så kender jeg svaret. Men hvad så? Hvad skal jeg så? Og hvem er jeg egentligt når alt det kendte ikke følger med? Hvem er jeg, når jeg sætter alt det vante, karriere og mine egne drømme i parentes?

Som om det ikke er nok i sig selv, så sætter jeg mig i en position, hvor jeg gør mig afhængig af et andet menneske. Mig der stort set altid har klaret mig selv. Og mit barn. Jeg skal forsøges. Betyder det så, at jeg skal bede om penge, hver gang jeg skal købe noget?

Hvad hvis min sjæl begynder at vandre hvileløst rundt, fordi jeg har forandret mig så meget at den ikke kan finde hjem? Til mig!

Tankerne er mange. Og skræmte. Min sikker base er væk. Jeg erfare stille og roligt. Her står jeg endnu engang. Ansigt til ansigt. Med mig selv. Jeg begynder endnu en vandring. På vej til at finde mig selv. På en hel ny måde!

 

For det andet……….

 

Skriv et svar

