A touch of Salmos

Posted: 19. januar 2012 in Ikke kategoriseret

Chartres er blandt andet særlig kendt for sin smukke glas mosaik. I øjeblikket er her en ganske særlig udstilling med mosaik billeder. Der arbejder Salmos. Salmos er afrikaner. Med ægte rastafari hår. Når han snakker synger hans stemme, og han er på alle måder en ualmindelig farverig personlighed. Du ved sådan lidt på den der Ole Henriksens agtige måde………
Jeg har endnu ikke regnet ud, om hans helt er Bob Marley. Eller Jesus. Med andre ord, så har jeg en forventning om, at han enden hiver en hash pibe frem  fra baglommen eller råber HALLELUJA. Han gør ingen af delene. Udover at være Salmos.

I går var jeg forbi Salmos, og sige hej. Med et stykke kage. Fra en af Lonelandsmands ualmindelige skønne opskrifter. Salmos er min aller aller bedste ven her i Chartres. It is true. Jeg kender ikke andre. Endnu. Godt nok har jeg kun mødt ham en gang tidligere men skidt nu pyt med det. Jeg ærger mig nemlig allerede over, at jeg ikke har været forbi ham noget før. Det ville havde gjort mig godt. På den aller bedste måde. Salmos er noget af det mest hjertelige, livsbekræftende, glædesfyldt menneske, jeg har mødt. Jeg er sikker på, at han kan få selve æseldyret til at logre begejstret med halen. I hvert tilfælde mig. Salmos er en omvandrende sol. Fem minutter i hans selskab, giver nærende energi til resten af dagen.

Jeg har lyst til at sende dig et touch af Salmos
På den aller bedst måde
Lige ind i dit hjerte
For at bringe sol og glæde til din dag
Med kærlig hilsen fra Salmos og jeg……………

Er du klar

Nu kommer det

GRIP

A TOUCH OF SALMOS

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Jeg kan se ham for mig og høre hans røst – et menneske med hjertet på rette sted … lige som dig!

  2. Marie siger:

    Oh, yes.. dejligt at du har mødt Salmos, en rigtig hjertelig ven, der spreder solskin omkring sig. Han vil helt sikkert også huske Mie…hende den gavmilde med kage!!!!!

    • Åhhh Marie, hvis I er til kager hjemme hos dig, så skal du prøve at bage den. Den smager himmelsk. Og af meget mere………
      Det er Lones opskrift med kokostop. Lige til en god weekendkage. Sådan en der sætter sig godt på sidebenene, men det glemmer du alt om, når du sætter tænderne i den!

  3. charlotte siger:

    På en “halv dårlig” dag er det nok at gå ind på lonelandmands hjemmeside. Når jeg næste gang er på hendes kanter, skal hun have et knus.

    Det samme skal du, søde dejlige Mie!!

Skriv et svar

