Der hvor drømmene er……….

Posted: 27. januar 2012 in Ikke kategoriseret

Dig vil jeg gerne være helt ærlig overfor

Sådan fra det inderste af mit hjerte

Jeg gider godt sidde i Claus´den gode stol

Og spise salt chips

Hver dag

Dur det ikke, siger du

Nej, du har ret. Det går jo ikke. Ikkenikkenej. Bevægelse skal der til.

Det er ikke nogen hemmelighed at det med fitnes centre ikke lige er min bedste kop te. Jeg har prøvet med medlemskab. Mange gange. Ikke nok i sig selv. Desværre. Jeg  skal møde op. Være aktiv. På den svedende måde. Det er altså ikke særlig sjovt, synes jeg.

Så sidder jeg der

På en cykel

Indenfor

Mens solen skinner

Udenfor

Lytter til muskelmændene

Bliver næsten helt bange

De skal være så stærke

De pruster så meget

Lyder nærmest som om de er midt i en fødsel……….

Noget af det helt fantastiske ved at komme til Frankrig fra Kina er den blå himmel og den friske luft. Hver morgen følger jeg Claus på arbejde. Åhh jo da, vi har en bil. Men efter tre år hvor det har været med livet som indsats at bevæge sig frit omkring. Så er det noget af en luksus, at komme op på sine egne ben igen.
Det giver mig dagligt en times gratis motion. På den gode måde. Derudover giver det mig bonus gevinster oveni. 1/2 time mere  sammen med Claus. Frisk luft til hjernen. Og lungerne. Røde kinder. Og ikke mindst RETFÆRDIGØRELSE af mit manglende fitnes medlemsskab……….
Ikke helt nok, vil nogen mene. Ej, måske ikke helt nok. Der er også det der med relationerne. Det er vigtigt at jeg får set nogle mennesker i løbet af dagen. I denne uge har jeg afprøvet Chartres alternativer til fitnes center. Ikke så ringe endda. Slet slet ikke ringe

Jeg starter til yoga. En behagelig oplevelse mest af alt, fordi jeg føler mig meget velkommen og taget godt imod. Yoga øvelserne er stort set de samme om de foregår i Kina. Danmark. Eller Frankrig. Kun det talende sprog er forskelligt. Til gengæld er det meget hurtigt at få en fornemmelse af, hvornår der bliver sagt træk vejret ind. Pust ud.

Nu kommer det sjove

Ej, ej, ej

Jeg har svedt

Skuet efter Buenos Aires

Uden helt at få øje på det

Også er jeg blevet kysset

Af mænd

Jeg slet ikke kender

Ja, ja i Frankrig kysser vi

Det gør vi

Først har jeg været til zumba. Det siger jeg dig. Det er sjovt. På den svedende måde. En ekstra bonus er at underviseren er en yderst charmerende fransk ung mand. Der oaser af livsglæde og at han er vild med at danse. Han minder mig om en mellemting mellem min hiphoppendesøn, når han er gladest og LOC.

Jo da, Claus og jeg har også været til Tango

Og til Bachata

Og til Salsa

Ja, vi må da have noget at vælge imellem. Jeg siger dig, hvis der er lige så meget gang i den hjemme i de danske danse skoler, som hos MASSARO, så ser det lovende ud. Meget lovende.

Fuld hus

Hver aften

Sikke en udstråling

Sikke en charme

Sikke en power

Sikke en inkludering. Sjældent har jeg følt mig så meget velkommen et fremmed sted

Om jeg har lært at danse

Nej

Til gengæld har jeg lært, at jeg skal skue mod Buenos Aires

Det er der hvor drømmene er

Er det ikke netop det vores danske herre håndboldslandshold er vores alle sammens vidnesbyrd på lige nu? Selv de mest umulige drømme kan blive til virkelighed!!!

HEP HEP HEP til dem

HEP HEP HEP til dig

Kik mod Buenos Aires

Det er der hvor drømmene er

Hent dem hjem

Til dig

Må de blive dine

HEP HEP HEP HEP HEP HEP HEP DAAAAAAAAANMARK

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Hep, hep, Mie – lad os alle skue mod Buenos Aires og stedet, hvor drømmene er🙂 Skøn tekst! Ønsker dig en kærlig weekend

  2. Mormor E siger:

    Der er mange måder at hilse på selv fremmede mennesker. For mig er der en fin måde, nemlig et godt fast håndtryk afleveret med en god øjenkontakt. (Oprindeligt var den fremstrakte højre hånd et bevis på, at man ikke var bevæbnet.) Jeg har nægtet at kysse med én ung fransk kvinde, der tydeligt viste, at hun mest var interesseret i sin (meget ældre) mands ….bog og ønskede hele hans danske familie hen, hvor peberet gror; der bor hun nu selv! En varm omfavnelse (mellem gode venner) er at vise omsorg og respekt for hinanden.

    • Kære Mormor E,

      Viste ikke det med den fremstrakte højre hånd. Meget interessant. Ja, et godt fast håndtryk er nu ikke af vejen. Det kan godt være noget grænseoverskridende med alt det krammen og kyssen, også for mig………

  3. Marie siger:

    Kære Mie, hvor er dagens tekst smuk og dejlig. Jeg mærker pludselig din glæde ved dit liv i det franske mellem linierne …..helt tydligt….det gør mig så glad.

    Selv er jeg i dag fyldt op af dejlig irsk musik, vi hørte i aftes. Især bliver jeg ved med at se den forholdsvis unge fyr, der spillede på elektrisk violin for mit blik. Han beherskede den til fulde!!!! Der stod han og spillede løs ganske upåvirket !!!

  4. Kære Marie,

    Lyder som om at I er gode til at komme ud og høre spændende musikoplevelser hjemme hos jer. Det er altid meget inspirerende og stort at få øje på virkelige talenter……..

Skriv et svar

