Nok de eneste i hele verden………..

Posted: 31. januar 2012 in Ikke kategoriseret

Hjemme hos os behøver vi hverken, vækkeur, små børn eller høns for at komme ud af fjerene om morgnen

Hjemme hos os, har vi nemlig

MIG

Vores morgner er travle

Skal helst kører nogenlunde i en lige snor

Du kender det med garanti selv

Alt det der med personlig pleje

Kaffe

Rede seng og hvad der nu ellers høre med i de daglige morgengøremål

Eksempelvis har vi en PLIGT ting

Ikke noget med at springe over

Ikkenikkenej

Vi er nok de eneste i hele denne verden

Hjemme hos os

Spiller vi kinaskak HVER morgen

Et spil tager mellem 30 og 45 minutter

Det holder hjernen i gang

Søvnen ud af øjnene

Taktikken skal være klar

Hvis du vil vinde

Må din dag være legende let
På den gode måde………..

Pssss. prøv lige at tjecke hvor mogenfriske de er hjemme hos hende her. Så fuld af omsorg…….

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Hihi, skøn måde I starter jeres morgen, Mie🙂 Kinaskak har jeg ikke spilet i mange år, men det må da findes frem igen!

  2. Lene Kj. siger:

    Kinaskak spilles også her i DK, men lige om morgenen, ved jeg nu ikke🙂
    Hjælper det med at huske tiden i Kina?
    Masser af varme solskinshilsner til dig, på en yderst smuk og bidende kold januardag – den sidste i rækken!

  3. Marie siger:

    Taktikken, teknikken og hjernen må “være slået til,” når der skal spilles Kina skak sådan lige fra morgenstunden af. Det er sikkert en ganske god start på dagen…..især hvis man vinder!

  4. livsmod siger:

    Gud hvor fantastisk! Jeg har spillet meget kina skak som lille, men tror ikke jeg kan huske hvordan man gør. Sådan et vil jeg da suse ud og købe, straks jeg er ude af sygesofaen!!

  5. Kære Madame, hvis du sætter dig ved vinduet og spiller, så har du mulighed for at kikke ud og nyde havens dyr, mens du reflektere over dit næste træk.

    Kære Lene, selv om spillet er købt i Kina, så er det ikke et spil der bliver spillet af kinesere. Før kinaskak spillede vi backgammon. Claus går altid efter at vinde. Uden at komme nærmere ind på det, så havde Claus brug for at skifte spil………. Valget går til kinaskak🙂

    Kære Marie, ja, en ganske god start på dagen. Jeg er sådan et menneske der er glad for, at jeg må spille med. Vil dog ikke benægte, at jeg også har en anelse vindergen. For slet ikke at snakke om, at jeg både kan finde på at danse og synge, når jeg vinder runden den bedste ud af 10 spil. Claus er noget af en skrapsak til det spil, og jeg kommer efter ham, gør jeg………

    Kære Livsmod, håber du er blevet frisk igen. Sender dig en MEGET kærlig tanke! Sjovt du har spillet spillet som lille. Det har Claus også. Selv spillede jeg 9 tavlen og æselspil sammen med mine bedsteforældre.
    Lad mig endelig vide hvis du får brug for hjælp til at genopfriske reglerne. Efter mere end tre års dagligt spil, må Claus og jeg kunne bidrage med lidt……

    Tak fordi I kære damer ville lege med
    Må kulden holdes ude og varmen inde på denne vinterdag

  6. […] Vi har forsøgt at skabe vores egen lille hyggelige franske landkøkken. Mest ud fra princippet hvad vi allerede havde af møbler. Her kan du se et lille hjørne, og det er blandt  andet i køkkenet vi hænger ud om morgnen over vores spil […]

Skriv et svar

