Er lykke et valg? 2

Posted: 6. februar 2012 in Ikke kategoriseret

Bare lige så du ved det, ej hvor er det skønt at have dig med!

TAK TAK TAK til dig der har mod til at være med på mit noget provokerende spørgsmål i fredags

Er lykke et valg?

Provokerende. For hvad med dig, der sidder med livet langt ud af halsen?

Livet er ikke bare ren halleluja

Det ved jeg godt

Både helt personligt

Og fagligt

Nej, livet er ikke altid er så let som det kan se ud til,
eller andre gør det til

Nogen gange er det dældulme svært at få hjertet overtalt til at lytte til hjernen,
fordi følelserne og livet fylder det HELE.
På den helt svære måde!
Af hele mit hjerte, har jeg så meget omsorg, nænsomhed og respekt
for dig, som kæmper dine kampe i livet

Det skal du bare vide!

Når jeg læser, hulebos kommentar, så bliver jeg på engang rørt,
og får lyst til at klappe højt i mine hænder.
Jeg synes det er helt igennem smukt på den vidunderlige måde,
at et menneske der har mistet sin livsledsager, bedste ven,
og sandsynligvis står i sit livs sorg.
Har overskud og evner den reflektion midt i sorgen,
at han har et valg!

Livet har smerte og sorg

Til os alle

Jeg tror de færreste mennesker går igennem livet på den helt lette måde

Men hvordan vælger jeg, at håndtere livets udfordringer og smerte?
Det synes jeg, er helt igennem et interessant spørgsmål, og

vigtigt

Noget af livets kerne

Derfor dedikere jeg denne uge til livet
Jeg lægger ud på den tunge måde.
I morgen vil du kunne læse om en beundringsværdig kvinde,
som bruger sit eget personlige liv i forskning af depression.
På onsdag deler jeg lidt af min helt egen personlige historie.
Torsdag bliver det fuld af livsglæde og happy smile,
og fredag. Ja, der bliver her ren fest………….

Så velkommen til en uge her på bloggen.
I livet på ondt og godt…………..
Håber du har lyst til at være med

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Jeg glæder mig til at følge dit tema ugen igennem, Mie. Det er et utroligt vigtigt emne, vi alle bør tænke over. Jeg har selv haft mange store sorger, men lige nu tænker jeg på min fars sorg, da han mistede min mor. Jeg fik den idé at opfordre ham til at skrive alt, hvad han kunne komme på om sit liv, og om de mennesker der betydet noget for ham. Han tog gudskelov udfordringen op og skrev hver dag i et år et kapitel til mig på e-mail. Og nu har jeg en tyk mappe med blandt andet hans barndomserindringer. Jeg tror på, at det var en form for terapi, som hjalp ham gennem livskrisen. Han mente, lykke var et valg og var en stor tilhænger af Dalai Lahmas tanker.

    • Kære Madame,
      Ej, hvor er det smukt det du skriver. Sikke et super godt forslag du kom med til din far. Godt han tog imod det. Jeg er også sikker på at det har været terapi for din far, og måske også for dig, nu hvor du kan genlæse det hele?

      Smuk udgave af egen refleksionens healende evne. Og der sker ofte noget magisk når smerten kommer ned på papir og væk fra vores krop………

  2. Marie siger:

    Du kan tro, jeg vil være med. Det bliver spændende at følge med i livet på ondt og godt på din blok.
    Jeg tror, det er en rigtig god ide at skrive så sorgen kommer på plads. Til tider vil der blive rippet op i den, så det smerter så usigelig meget. Sidste år den 22.dec. var jeg til en bisættelse med et ungt menneske på 23år, min egen søn var 22år, da han valgte livet fra pga.en endogen depression. Jeg var temmelig mærket i dagene efter den 22.dec. Der er nu gået 15 år siden han forlod os en smuk sommerdag.
    Ja, livet har smerte og sorg…….men heldigvis også glæde, hvis man giver den plads.

    • Søde søde Marie,

      Jeg sidder her med tåre i mine øjne. Hvor er det STORT at du deler så stor en smerte. Jeg kan på ingen måde sætte mig ind i, hvor ondt det gør inde i dig. Hvor svært det kan være, at komme videre. Vælge livet til. I stedet for fra! Jeg forestiller mig, at dit liv har været i ulidelig smerte. Selvom jeg ikke kender dig sådan personligt, så kan jeg mærke, at du har fundet en måde at leve med din store sorg på. Det er forbilledligt Marie. Du er et forbillede!
      Det er så forståeligt at når du møde lignende situationer i livet, som i december, så bliver der dage hvor det hele bliver rippet op endnu engang.

      Jeg sender dig mine aller varmeste tanker og takker dig af mit hjerte, fordi du deler ud af det aller aller sværeste jeg overhovedet kan forestille mig……..

      TAK, kære Marie

Skriv et svar

