Er lykke et valg 5? De gode nyheder……….

Posted: 9. februar 2012 in Ikke kategoriseret

Jeg kan lige så godt starte med at skrive

UNDSKYLD

Jeg ved godt, at jeg i mandags lovede,
at i dag bliver her godt at være.
På den helt skønne, livsglade og happysmile måde.
Det er her min undskyldning kommer ind,
for sådan bliver det ikkenikkenej.
Ikke i dag, men en anden dag.
Det lover jeg………
Til gengæld har jeg gode nyheder.
Det har jeg.

Jeg forsøger på mest autentisk vis at gøre bloggen her til et spejl af verden.
Eller i hvert tilfælde et spejl af hvordan jeg ser verden.
Er det ikke også sådan uden i verden,
at vi nogen gange tror verden er på en
bestemt måde?
Og det er den så ikke.
Alligevel.
Nogen gange bliver vi lovet noget,
som vi så ikke får.
Alligevel.
Så derfor undskyld.

Nu skal du høre hvorfor, jeg har skiftet mening.
Da jeg planlage denne uges tema,
glemte jeg helt at tage højde for,
at der måske er noget at samle op på,
efter denne hard core udgave
af det virkelige liv.

Her kommer der en virkelig god nyhed 

Måske er nyheden mest for os, der endnu ikke har læst “Mit smukke genom”, af denne dame.

Jeg har modtaget en mail fra Lone Frank, hvor hun skriver;
“Når det kommer til gener kan man have en øget følsomhed. Det betyder ikke,
at man med garanti bliver deprimeret, men at man er mere følsom
overfor verdens påvirkninger end genetiske og robuste typer”

Det er da gode nyheder er det ikke?
Selv hvis jeg er genetisk disponeret for depression, så er det altså ikke det samme,
som at jeg får depression.
Lige ord som jeg kan lide.
For ved du hvad, det fratager nemlig ikke sådan en som mig for
ansvar.
Ikkenikkenej.
Det giver mig tværtimod muligheden for at tage ansvaret på mig!
Jeg ved ikke med dig, men jeg tænker,
at med den bevidsthed er det en rigtig god ide, at jeg
forholder mig bevist til de påvirkninger i verden, som jeg ved,
at jeg er følsomme overfor.
Eller hvad, tænker du???

Jeg har også en anden god nyhed.
Her kan du se en helt fantastisk hjemmeside,
som Philip og hans ven har skabt.
Jeg brugte noget tid i går aftes, på at skimme den igennem.
Nem og overskuelig hjemmeside,
hvor der er mange henvisninger, relevante oplysninger
både for dig der er deprimeret, og for dig der er pårørende.
Der er en slags chat rum, hvor du kan stille spørgsmål og få svar.
Og måske danne netværk?
Det her er
VIGTIGT
Sidder du midt i en depression, så vid du behøver ikke,
gå med det alene………….
Tjek dindepression ud, hvis det giver dig mening.

Af hjertet tak, til dig der deler sammen med mig.
Læser med.
Og ikke mindst
kommer tilbage……….

I denne mørke tid og snak,
skal vi have noget lys.
For lys skal der til,
for at komme ud af mørket.

I morgen skal vi have lidt fest og farver.
Her kommer fint besøg.
Jaaaaa, her på bloggen.
Du kan godt finde danse skoene frem………….

Jihaaaaaaaaaaaaaaa

Kommentarer
  1. Elsebeth siger:

    Mie, når du skriver, “Jeg forholder mig bevidst til de påvirkninger i verden, som jeg ved, jeg er følsom overfor!”, så kan jeg ikke lade være med at tænke, hvor mange tror du, der har haft MULIGHEDEN for at forholde sig til det og ændre på noget?

    Eksempel: Jeg ved, at det ikke er godt for mig at hælde en kande kogende vand ned over mig, så det gør jeg ikke. Men hvis nu der er en anden, der hælder vandet ned ad ryggen på mig! Ret ofte er det vist en udefrakommende hændelse, der er skyld i, at en person får en depression, og ikke noget vedkommende fik mulighed for at forudse og afværge. Jeg er godt klar over, at visse personer er mere følsomme end andre, men man kan ikke blive hjemme i sengen, fordi man er bange for at få en tagsten i hovedet.

    Jeg ville meget hellere, at du fik Lone Frank til at fortælle om den forsker i USA, der sagde til hende, at kroppen har brug for feberen, så det er ikke klogt, at vi medicinsk slår feberen ned, ligesom det ikke er godt, at vi afbryder depressionen medicinsk, fordi depressionen har en funktion, som den så ikke kan fuldføre. Det har jeg aldrig hørt før. Derimod er det velkendt, at man ikke nødvendigvis bliver udsat for noget, fordi man er disponeret for det.

  2. Madame siger:

    Hvor er det dejligt, at du sætter fokus på dette vigtige emne! Vi kender alle mennesker, der har været i det sorte hul – eller også har vi været faldet i det selv. Dejligt at du kommer rundt om emnet, jeg synes fx det er så vigtigt at have et sted at kunne stille spørgsmål og få svar og at kunne danne netværk.

    • Kære Madame,

      Håber du har haft en god tur til København🙂.

      Ja, det er nok de færreste mennesker der kan sige sig fri fra ikke at havde været i et sort hul, som du skriver.

      Vi er heldige i Danmark for der findes rigtig mange gode frivillige organisationer, hvor det er muligt at få støtte og vejledning til forskellige problematikker.

      Kh Mie

  3. Kære Elsebeth,

    Denne blog er et udtryk for mine synspunkter og min måde at anskue verden på. Jeg er et menneske der bla. tror på muligheder, valg og ansvar. Det giver mening for mig. Mennesker er forskellige.
    Når jeg skriver, så skriver jeg ud fra mig selv. Hvordan det er for andre mennesker, vil jeg ikke gøre mig ekspert på.

    Kh Mie

  4. Elsebeth siger:

    Nu skrev du jo, “eller hvad, tænker du!” – og det skrev jeg så ….

Skriv et svar

