I am what I am………..

Posted: 13. februar 2012 in Ikke kategoriseret

Åhh ja, livet er en hel palet
Fuld af farver
og mon ikke vi alle kommer igennem vores del
af livets mest mørke nuancer?
Uanset hvor stor umage vi end gør os,
så føler jeg mig overbevist om at
mørket er svært at komme uden om!
Der vil altid være udefra kommende hændelser,
som ingen er herre over.
Hvordan vi forholder os til dissse hændelser
i livet, mener jeg,
er en hel anden snak!

“Man kan ikke forhindre sorgens
fugle i at flyve over sit hoved,
men man kan forhindre den i
at bygge rede i sit hår”  
Gammelt kinesisk ordsprog

I starten af 90´erne deltager
jeg i et udviklingsforløb –
“Skab dit liv”
Her møder jeg først gang
denne sang 

Sangen har fulgt mig siden,
og minder mig altid om,
I am my own special creation 

Senere i livet har jeg taget disse værdier til mig,
og selvom det ikke altid lykkedes lige godt,
så forsøger jeg på bedste vis,
at efterleve dem i mit eget liv!

Mine favorit værdier:
Se muligheder – fremfor begrænsninger

Tage ansvar – i stedet for at være et offer

Tage beviste valg – i stedet for at lade andre styre mine valg

Skabe mening – for at undgå for meget meningsløshed

Turde være adskilt – for at kunne være forbundet

Se døden i øjnene – for at tage livet alvorligt

Skabe frihed – for ikke at lade angsten styre

Have kærlighed i mit liv, da det for mig,
er en af livets grundstene!

I am what I am……………

Hvilke favorit værdier har du?

For mig giver det mening at have forbilleder i livet
Mennesker jeg kan spejle mig i, og adopter
noget af det de har, som jeg selv gerne vil have
mere af………..

I morgen får du det indlæg, som jeg snød dig for i sidste uge.
Her vil jeg fortælle dig om mit store forbillede
i livsglæde
Et menneske der har lavet en seriøs beslutning om,
at livet et et godt sted at være.
Dældulme om han ikke efterlever det,
til en guldmedalje værdig……..

Glæde dig for det bliver bare så
HAPPY HAPPY HAPPY

I love it………..

Kommentarer
  1. Marie siger:

    Ja, Mie jeg kan helt tilslutte mig dine favorit værdier. For mit eget vedkommende vil jeg tilføje : at være noget for andre, da det giver mig stor mening og glæde i livet.
    Jeg glæder mig til at læse om dit store forbillede i livsglæde i morgen. Ha en dejlig dag i det franske.

  2. Marie siger:

    Det gamle kinesiske ordsprog har fulgt mig de sidste mange år. Det er jo så sandt så sandt, man kan gøre meget selv for at befinde sig godt og være tilpas i livet!

    • Kære Marie,
      Det er sandelig også en god værdi, at være noget for andre. Hvor er de heldige dem der har dig nær, at du synes den værdi giver dig mening og glæde i livet.

      Det er så sandt så sandt, vi kan alle gøre noget for at være godt tilpas i livet!

  3. Madame siger:

    Af hjertet tak – jeg deler dit livssyn 100 procent! KH

  4. […] af værdierne har jeg spyttet ud igen, og nye værdier er kommet til. Mine personlige værdier har jeg integreret i mit liv, og gjort dem til en del af mit […]

Skriv et svar

