Det er bare mig………

Posted: 17. februar 2012 in Ikke kategoriseret

Da det var rigtig koldt udenfor
var det skønt for mig,
at komme hjem til de varme stuer
efter min raske morgen gåtur.

Vores unikke bolig er fuld af sjæl.
Desværre er den ikke hel så let
at varme op.
På de kolde dage.

Den sidste måneds tid har jeg
siddet viklet ind i trøjer, sokker
og tæppe med næsen dybt begravet
i særdeles spændende
udviklingsteorier, metode bøger
og afgangsprojekt.

Efter nogle timer er jeg alligevel
blevet kold.
Eller også har jeg blot trængt
til en overspringshandling???

Så hvis du har stået neden foran mit
vindue med kamera linsen peget direkte
op mod mit vindue,
for at tage billeder af denne her

Men er stoppet mit i det hele,
for hvad er det lige der sker
der inde bag de åbne skodder?
Så skal du vide,
der er bare mig,
der danser rundt til denne her 

Udover at få varmen,
så bliver jeg dældulme
i så godt humør,
så jeg får lyst til at
råbe ud af vinduet,
HAPPY HAPPY WEEK-END,
….ton
ight gonna be a good night……. 

 

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Jeg sender ønsker om lunere vejr og en rigtig dejlig weekend ned til dig!

  2. Marie siger:

    Herligt at læse: I gotta a feeling, der tilbage i tiden. Den historie fik lige smilet trukket helt op til begge ører.

    Her har Leonard Cohen helt indtaget huset. Sille- barnebarnet på 14år- var her til aftenhygge den anden aften, hun sagde helt uopfordret: Hvor er det dejlig musik!!
    En aften hvor snakken gik om alt det, der rører sig i hende lige nu. En dejlig aften der gik over i en ny dag.

  3. DEFAYET Isabelle siger:

    Très belles photos de Chartres sous la neige bravo ….

  4. Merci Madames………….

    Marie, jeg håber at mit hjem også engang bliver sådan et sted, hvor børnebørnene gider at hænge ud. Et sted hvor der er plads til at være dem. Et sted hvor tid og alder glider ud til fordel for det nære…….
    Hvor er det skøn læsning, Marie.

Skriv et svar

