Et netværk af relationer………….

Posted: 29. februar 2012 in Ikke kategoriseret

”…… Han gav slip på flaskenippelen, som atter fyldtes med luft,
mens han lyste op i den sarte antydning af et smil.
Moderen holdte brat inde med at tale, og mens hun betragtede,
hvordan hans ansigt forandrede sig,
åbnedes hendes øjne lidt mere og hendes øjenbryn løftedes en smule.
Hans øjne holdte hendes fast, og sammen sad de ubevægeligt et øjeblik……”

Dette lille uddrag er taget fra Daniel N. Sterns bog “De første seks måneder”,
og handler om det lille barns aller første kontakt.
Starten til at skabe en relation.

Lige rundt om hjørnet er det 24 år siden, at min søn så lille,
fin og hel klar til at lade sig forme, lå på min mave.
Trods årene der er gået så husker jeg oplevelsen og tætheden
som var det i går.

Det at være et og så alligevel to

Hjerte mod hjerte

Den lille fine hånd,
hvis fingre klemte sig
fast om min finger

Samhørigheden

Nærværet

Al for meget hud på ryggen
som endnu ikke helt var fyldt ud

Uendelige kærlighed

Som aldrig høre op

Uanset………

Tiden der stod stille
og alligevel gik og gik

Uden helt at forstå,
hvor den blev af

Ja, et barn bliver til.
En relation bliver skabt.
Grobund for skabelse af uendelige
mange relationer ude i fremtiden.

Evnen til at skabe disse relationer
ligger som et kim i det lille barn.
Et kim der skal

Næres

Vandes

Plejes

Og pustes på med en hel bunke

Kærlighed

Hvis ikke kan det skabe dybe
konsekvenser i fremtidig relationer!

Har du og jeg en relation?

Er det muligt at skabe et netværk

af relationer igennem en blog???

Hvis ja, hvad tænker du der skal
til for det er en relation………..

Kommentarer
  1. Eva Maria Nielsen siger:

    Mie, i går viste Daniel billeder fra overdragelsen til en skolekammerat, som spurgte livet løs om Kina. Og så spurgte han: “Har du haft mange ting i Kina?”
    Daniel svarede: “Det ved jeg ikke. Men jeg mistede alt.”
    Det er sandt, ikke? Han mistede det, du kalder hjerte mod hjerte. Jeg håber, at vore hjerter kan varme ham nok. Hav en velsignet dag.

    Eva Maria

    • Kære Eva Maria,
      Den hilsen går lige ind i mit hjerte. Hvor har lille Daniel ret, det søde lille menneske har mistede alt, og intet menneske vil nogensinde kunne give ham det tilbage, som er taget fra ham. Heldigvis har han jer, og jeg føler mig overbevist om at ingen bedre end jer kan varme, puste og hele hans lille hjerte!
      Alle de største velsignelser og kærlighed til jeres lille famile
      Mie❤

  2. Madame siger:

    Så smukt at læse, Mie!
    Ja, jeg tror på, man kan skabe relationer via bloggen ved at mærke en genklang hos andre, som man deler livssyn med. Dejlig billede af dig herover!

  3. Marie siger:

    Åh, Mie hvor er det smukt, det du har skrevet, så smukt at det ” lige gav vand i øjnene”.
    Ja, jeg tror på, det er muligt at skabe et netværk gennem en blog. Man kan sagtens føle nærværd og kontakt uden at have stået face to face. Det er noget man mærker indeni!

    Det er et rigtig dejligt billede af dig, Mie.
    Tænk at et barn kan svare som Daniel……de ord kan jeg ikke lige glemme.

    • Kære Marie,
      Ja, lille Daniels ord er nogen af dem der krybber helt ind under huden og sætter sig!
      Dejligt at læse at du også mærker at det er muligt at have nærvær og kontakt igennem en blog.
      Må din dag være din, på sin helt egen nærværende måde.
      Kærligst Mie

Skriv et svar

