Urtemedicin eller danske film……….

Posted: 6. marts 2012 in Ikke kategoriseret

Hjemme i Danmark holdte Claus og jeg rigtig meget af
at se søndags film. Faktisk kørte vi engang hjem fra
Schweitz før tid blot for at se sidste afsnit af
den første forbrydelse.
Seriøst.
Det gjorde vi.
Jo, ærgrelsen sneg sig ind.
Bagefter.
Da skuffelsen over slutningen indtraf…….

Nu er det ikke altid at verden er som den
ser ud til at være, eksempelvis bruger vi dette
møbel til blandt andet at opbevare alle de gode
danske film vi slæber med os hjem

 

Oprindeligt bliver sådan et skab brugt til urtemedicin.
Tegnene der er omkring skufferne er navne på
forskellige urter. Spørg mig ikke hvilken…….

Normalt er skufferne lidt mindre og i kvadrat,
denne her har vi fået specielt lavet så den
passer i mål til vores cd´er og dvd´er.

Når du den dag i dag går på et kinesisk hospital,
så er der steder, hvor du kan dufte urterne, som
forsat bliver brugt til at lave naturmedicin der bliver
givet som supplement til den mere videnskabelige medicin.
Så sådan et skuffedarium kan du forsat finde i en
lidt anden udgave på hospitalerne i Kina.

Kommentarer
  1. Madame siger:

    Sikke et skønt møbel – ren øjenfryd! Og fyldt med gode oplevelser i skufferne🙂
    Må din dag være varm og go’, søde Mie ♥

  2. Eva Maria Nielsen siger:

    Kære Mie.
    En god film/bog eller Cd er da ligesom medicin! God ide med det skuffedarium!

    Eva Maria

  3. Marie siger:

    Ih, hvor er det et smukt skuffemøbel, det er jeg helt vild med…. det er jeg også med kinesiske film…dog med danske undertekster….de siger mig et eller andet med deres skønne langsomhed, hvis du forstår mig. God dag til dig, Mie!

  4. Elsebeth siger:

    Kinesisk urtemedicin – det får mig til at tænke på den lille, vidunderlige film om faderen, der sender sin lille dreng hen og købe urtemedicin. Desværre taber han urterne – den er hel gal – så han samler skyndsomt alt, hvad han kan finde af visne blade, små pinde og lign. Hvis du endnu ikke har set filmen, vil jeg ikke ødelægge noget for dig ved at fortælle resten. Skulle du på en tur til Kina møde sådan en lille dreng, så giv ham et kys på panden fra mig.

    Dit skuffemøbel er meget smukt; selv jeg ét, der har et stort rum med låger øverst og skuffer og et lille rum nederst, og en cedertræskiste, der får sengetøjet til at lugte så dejligt. Jeg holder også meget af kinesiske møbler.

  5. Tak til jer kære damer for jeres søde kommentarer.
    Og hvor er det godt med både gode oplevelser, nødvendig medicin, langsomhed og ikke mindst kreative påfund til at skabe sine egne urter🙂.

    Må dagen være din
    på sin hel egen måde🙂

Skriv et svar

